Az elmúlt két év nem volt a legjobb időszak a legtöbb vállalkozó számára. A Covid-19-hez kapcsolódó korlátozások miatt az élelmiszer-szolgáltatás és a szépségipar sajnos súlyosan érintett.
Néhány szépségszalonnak és fodrásznak még végleg be is kellett zárnia.
A dolgok azonban mostanra javulóban vannak. A világ fokozatosan hozzászokik a modern élet szigorú szabályaihoz.
Úgy tűnhet, hogy a szépségipar egyáltalán nem az az iparág, amely profitálhat instabil körülmények között. Azonban nem. Bármely szépségstúdió sikeres lehet világjárvány idején is.
De csak akkor, ha van rugalmas üzleti terve és marketingstratégiája.
A részletes tervezés mindig szükséges. Természetesen az elmúlt néhány év megtanított bennünket arra, hogy gyorsan változtassunk terveinken. De ez nem jelenti azt, hogy a tervezést teljesen el kell felejteni.
Fontold meg, mi legyen a marketingterv és a célok 2022-2023-ban.
Hogyan írjunk marketingtervet egy szépségszalonra?
Tanulmányozd a piacot, a legközelebbi versenytársakat és a célközönséget. Ezt követően ülj le, és írd is le a kapott információkat. Kezdheted egy egyszerű listával:
- kívánt célokat,
- lehetséges kockázatokat
- és azok minimalizálásának módjai.
Ezután részletezni kell a tervet. Soha ne felejtsd el ellenőrizni a befektetett költségvetést és a végső bevételt.
A vállalkozás jövedelmezősége kritikus. Maradj optimista, de mégis realista.
Nyithatok szépségszalont marketingterv nélkül?
Meg lehet nyitni, de nem valószínű, hogy hatékonyan működik.
Szépségszalon nyitása előtt javaslom, hogy készíts részletes üzleti tervet és egészítsd ki azt marketingstratégiával.
Ne kockáztass és ne hanyagold el a tervezést. Könnyen elvesztheted az időt és a befektetett pénzt is.
Az üzleti terv és a marketingterv ugyanaz?
Nem, ez két különböző dolog.
Az üzleti terv feladata egy szépségszalon tevékenységének megszervezése. Tartalmazza a jogi követelményeket, engedélyeket, stb…
A szépségszalon marketingterve egy szépségszalon reklámozására vonatkozó utasítás. Ez magában foglalja a marketingcélokat, azok elérésének módját és a lehetséges PR kockázatokat.
2 Hogyan segíti a márkaépítés a szalonskálát
A szépségszalonok márkaépítése manapság divatos téma. Néhány évvel ezelőtt a vállalkozók nem is gondoltak egyedi márkaépítésre. Általában úgy döntöttek, hogy majd kellemes légkört teremtenek a szalonban és bármilyen marketingstratégiát, ami bevált alkalmazni fognak.
Minden megváltozott, és most a szalonmárka az, amire szükség van.
Sok szépségszalon keményen dolgozik egy eredeti koncepció létrehozásán, amelyet a szalon Instagramján mutatnak be, és rendszeresen forgatnak videókat a TikTok csatornára.
A legjobb módja annak, hogy kitűnj, ha önmagad, vagy valami különleges.
A cégtulajdonos feladata egy olyan kiemelkedő ötlet kidolgozása, amely népszerűséget hoz a szépségszalonnak.
Ezután ezt az ötletet fogalommá kell formálni, és fel kell használnia a reklámozás során.
Bármi lehet ötlet!

Például a környezetvédelem elveinek megosztása manapság divatos. Hogy hogyan lehet legyőzni egy szépségszalonban, az a szalon tulajdonosának dolga.
Az eredeti márkajelzés vonzza és segít megtartani az ügyfeleket. Az emberek annyira belefáradtak a járvány korlátozásaiba, hogy el akarják felejteni a Covid-19-et és elmerülni a szépség világában.
Kínálj a látogatóknak egy biztonságos helyet, ahol elmenekülhetnek ebbe a csodálatos világba. Ugyanakkor ne feledkezz meg a jelenlegi higiéniai szabályokról.
Rengeteg szépségszalon van. Gondold át, miben különbözik Tőled, és használd fel saját előnyödre.
Hogyan készítsünk hatékony szépségszalon-marketingtervet
Képzeld el szépségszalonod tökéletes képét. Kezdjed a teljes „képpel”, majd nagyítsd ki a részleteket.
Milyen lesz a stúdiód? Talán ez egy tágas szépségszalon, sok ablakkal, élénk színekkel és lágy fénnyel?
Vagy egy loft stílusú fodrászat minimalista bútorokkal és lakonikus dekorációval? Nagyon sok ötlet van, és mindegyik megvalósítható.
A fő szabály, hogy légy önmagad. Csak a nyitott üzlet iránti szenvedély segít a növekedésben.
A szépségszalon látogatói – kik ők?
Szóval van képed. Most nézd meg közelebbről – ki van a szalonban? Ideje meghatározni a célközönséget, hogy a marketingstratégiában minden ügyfélcsoportra odafigyeljünk. Minél részletesebb a hirdetési feladat, annál hatékonyabban működik.
- Tinédzserek és fiatal lányok.
- Gazdag nők.
- Instagram dívák.
- Különböző korú férfiak.
- Idősek.
Minden ügyfélcsoportnak egyéni megközelítésre és saját hirdetési kreatívokra lesz szüksége.
Ha már jó ötleted van a szalon koncepciójáról, írd le minden részletében. Még jobb, ha rajzolsz vagy rendezed egy kollázs formájában, ahogy a tervezők készítői tanácsolják. Ez növeli az inspirációt és a motivációt.
Motiváció és égő szemek nélkül egyszerűen értelmetlen a szépségszalon-üzletág fejlesztése!
4 lépés a tökéletes fodrászat marketingtervének elkészítéséhez

A kreativitás a szépségszalon marketingjében nem triviális feladat. Elemezzük a marketingstratégia kidolgozásának főbb szakaszait.
Előkészületi szakasz – információgyűjtés
- Mérd fel jelenlegi helyzetedet a kérések és a költségvetés szempontjából. A kezdőknek látniuk kell, mekkora összeget tudnak befektetni, és világosan meg kell érteniük szakmai készségeiket. Azok számára, akik már nyitottak szépségszalont, az elemzés segít megérteni, mit kell javítani.
- Határozd meg a megcélozni kívánt közönségcsoportokat.
- Sorold fel a szépségszalon szolgáltatásait az ügyfelek vonzására.
- Értékeld a közeli szalonokat a szolgáltatásaik szerint. Hogyan leszel Te más?
Művelet: terv készítése
- Ismertesd a reális célokat és határozz meg határidőket. A határidők hiánya azt jelenti, hogy álmokat írsz le, nem terveket. A célok magukban foglalhatják az elképzelt legkisebb dolgokat is – minél részletesebb, annál jobb.
- Több promóciós stratégia kidolgozása. Alternatív megoldásként a hangsúly lehet a kozmetikai termékek és szolgáltatások árán vagy minőségén, a környezetbarátságon vagy valami máson. Minden stratégiához elő kell írni: márkaépítést, eszközöket, árazást és PR-t.
- Fontolj meg egy marketing naptár létrehozását. Sok ünnep van, például anyák napja, újév, Valentin nap, húsvét stb. Írd le mindegyiket, hogy működő ügyfélszerzési marketingötleteket fejleszthess ki.
- Jegyezd fel a naptárba a szépségstúdió ügyfelei számára kínált akciós lehetőségeket . A szalon vendégeinek vonzásának és megtartásának módjai között a legnépszerűbbek:
- kedvezmények,
- promóciók barátoknak és rokonoknak,
- kedvezményes tagság,
- ajándékkártyák és egyebek.
„B” terv, vagy hogyan lehet előre látni az összes kockázatot
- Döntsd el, melyek a lehetséges üzleti kockázatok, és hogyan lehet ezeket megelőzni. Írd le előre a legrosszabb lehetőségeket.
- Gondold át, mit fogsz tenni, ha valami rosszul sül el. Készíts további marketingeszközöket.
- Határozz meg határidőket vállalkozásod teljesítményének tesztelésére. Írd le azokat a tevékenységeket és befektetéseket, amelyek szükségesek lehetnek a bevétel növeléséhez.
- Hozz létre néhány stratégiát a B-tervből, amelyeket a nem elegendő ügyféláramlás esetén ajánlhatsz fel.
Lássuk, milyen egyéb marketingeszközökkel lehet bevételt növelni.
5 Digitális vs hagyományos marketing: mit kell alkalmazni
Az internetes marketing hatékony eszköz a szalonok népszerűsítésére és az eladások növelésére.
De ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos reklámeszközöket a polcra kellene hagyni.
A digitális marketing felelős a szépségstúdió minőségi prezentációjáért a weben, és eléri a globális közönséget. Ugyanakkor a hagyományos marketing arzenáljában a kültéri és nyomtatott reklám, a promóterek munkája, a reklámozás a rádióban és a tévében. Ezért elsősorban a helyi lakosokat fedi le.
Néhány szalontulajdonos figyelmen kívül hagyja a hagyományos marketinget, hisz a digitális hatékonyabb. Valóban több ügyfelet ér el, de néha nélkülözhetetlen a helyi („hagyományos”) reklámozás.
Az ügyfelek gyakran szívesebben olvasnak a szalonról valamilyen katalógusban vagy magazinban. Ezek az emberek a te közönséged is, ne feledkezz meg róluk.
Javasoljuk a hagyományos és a digitális reklámozás kombinálását. Például:
- Célzott reklám + TV reklám.
- Kontextuális + nyomtatott reklám.
- Keresőmarketing (SEM) + szóróanyag.
- E-mai + szórólapok kiosztása postaládákban.
- Natív reklám + reklám a rádióban.
6. TOP 16, amit érdemes és nem szabad a marketingben
Marketing tevékenységek
- Ismerd meg a közönségedet . Nehéz eladni valamit, ha nem tudod, ki fogja megvenni.
- Ismerd meg a szalon márkaépítést . A kívánt hatás eléréséhez kövesd az egyik sort.
- A versenytársak elemzése. Ha egy lépéssel a versenytársak előtt szeretnél maradni, nézf meg, mi történik a közeli piacon.
- Készíts lebilincselő tartalmat. Közönségednek éreznie kell a szalon hangulatát reklámszövegek olvasásával és kreatívok megtekintésével.
- Határozd meg, mely csatornák termelik a legtöbb bevételt . Az SMM és a célzás fantasztikus, de ne hagyd figyelmen kívül az egyéb típusú hirdetéseket sem.
- Teszteld és elemezd az eredményeket. A tesztelési stratégiák lehetővé teszik a helyzet gyors megértését és a szükségtelen műveletek elhagyását.
- Készíts kényelmes platformokat a szalon bemutatásához. Az áttekinthető webhely, a közösségimédia-fiókok és az online időpontegyeztető widget a legjobb asszisztensek.
- Hatékony kommunikáció. Lépj kapcsolatba webhelyed és más webhelyek látogatóival. Légy gyors és nyitott a párbeszédre.
Marketing tabuk

- A mennyiség fontosabb, mint a minőség. Jó, ha van egy fejlett blogod és aktív közösségi média fiókod. Azonban soha ne bombázd a követőidet rossz minőségű bejegyzésekkel és informatív videókkal. A rossz tartalom nem teszi lehetővé vállalkozásod bővítését – elkezdi bosszantani a felhasználókat.
- Spam. Nem szabad bosszantani az ügyfeleket a gyakori levelekkel és üzenetekkel.
- Az oldal nincs frissítve. Vannak, akik megfeledkeznek róla, de hiába. Az oldalnak naprakész információkat kell tartalmaznia, és hasznosnak kell lennie a vendég számára. Nagy plusz lesz a widget telepítése a webhelyre a szépségszalonok online időpontegyeztetéséhez.
- Olyan webhely, amely nem olvasható okostelefonról. A mobilra történő optimalizálás nagyon fontos: a vendégek 70-80%-a telefonon keresztül keresi meg szalonodat. Tedd kényelmessé ezt a folyamatot.
- A szakemberek szolgáltatásainak elutasítása. A marketinget önállóan is végezheted, de ebben az esetben készülj fel arra, hogy nem lesz meg a kívánt eredmény. A legjobb eredmény elérése érdekében jobb, ha tapasztalt marketingest alkalmazol.
- Kétes együttműködések. Csak olyan emberekkel dolgozz, akiknek a hírnevében megbízol.
7 Következtetések
A marketing egyszerű és szórakoztató, ha tudod, mit kell tenned. Szánj egy kis időt a cselekvési terület felfedezésére. Kérj tanácsot azoktól, akik a legjobban tudják, fogadj szakembert, és ne félj kreatívnak lenni.
Sok sikert a marketingtervhez!