Többen hihetik azt, hogy a marketing, ezzel együtt a szépségszalon marketing is csak a reklámozásról, hirdetésről szól.
Ez azonban nem így van, a marketingnek sok feladatot el kell látnia. Ilyen például a vendég elégedettsége is, melyet sok minden befolyásol.
A környezet, a kiszolgálás, az árak: ezeket is mind a marketing határozza meg.
A szépségiparban is rendkívül fontos, hogy a vendégek igényei maradéktalanul ki legyenek szolgálva.
Hiszen csak így lesz egy betérő vendégből többször visszatérő, ha elégedett volt a szalonban lévő szolgáltatásokkal.
Lássuk, milyen fő tényezők folyásolják be egy vendég elégedettségi mértéket egy szépségszalonban.
Egy szépségszalon megtervezésénél figyelembe kell venni a célcsoport nemét, életkorát, érdeklődési körét.
Ha egy szalon főként a középkorúakat, vagy az idősebbeket célozza meg:
például ráncfelvarrás miatt, akkor legyen az üzlet belseje letisztultabb, visszafogottabb, mintha huszonévesek lennének a célcsoport.
Ne legyen hangos zene, hiszen ez zavaró lehet számukra, míg a fiatalok valószínűleg élveznék.
Ha pedig a fiatal korosztályt várjuk az üzletbe:
akkor az legyen modern, ne legyen elavult, elégítse ki egy mai fiatal igényeit, legyen például WiFi elérési lehetőség, a dekorációk feleljenek meg a trendeknek.
A vendég egy számára megfelelő és kényelmes környezetben sokkal jobban fogja érezni magát, és elégedettebb lesz.
Azt talán mondani sem kell, hogy a kedves kiszolgálás létfontosságú.
Egy vendég sem szeretne egy modortalan, rossz hangulatú szakembernél járni, aki azt várja, mikor lesz már vége a napnak.
Még akkor is magunkra kell erőltetni a mosolyt és a kedvességet, ha rossz napunk van. Hiszen, ha nem így teszünk, vendégeket veszíthetünk, mert azt fogják gondolni, itt sosem kedves a kiszolgálás.
Mindig legyünk segítőkészek és figyelmesek a vendégekkel, a problémákon való gondolkodást tartogassuk meg munkaidő utánra.
Ez nem mindig könnyű.
De az ügyfelek megtartása érdekében ezt meg kell tenni! És kedvesen kell őket kiszolgálni, hiszen ugyanolyan jó minőségű kiszolgálásra vágyik mindenki.
Még egy nagyon fontos tényező, ami befolyásolja vendégek elégedettségét, az nem más, mint az árak.
A marketing határozza meg ezt is.
Az ügyfelek minőséget szeretnének kapni reális áron.
Akkor lesznek elégedettek, ha megkapják, amire vágynak!
Mégsem kell erre vagyonokat költeniük, ugyanis a legtöbben nem engedhetik meg maguknak, hogy nem nézik az árakat.
Mérlegelnek, hogy egy szolgáltatás összevetve az árával megéri-e számukra.
Az árakra persze sok minden gyakorol hatást, mint például a konkurencia, az infláció, a beszerzési ár, hogy hol helyezkedik el a szalon, hogy milyen szolgáltatások érhetőek el.
Ezeket mind-mind figyelembe kell venni, mikor meghatározunk egy árat, hogy számunkra is nyereséges legyen, és a vendégek is elégedettek legyenek.
Ne találják túl drágának, hiszen akkor nem fognak ellátogatni a szalonba, ha nem tudják azt megfizetni.
A vendégek elégedettségét fokozza, ha időnként kedvezményeket, kuponokat kapnak.
Így még jobban megéri nekik odajárni, ha például bizonyos számú alkalom után kedvezményt kapnak. A kedvezmények is egy lényeges összetevője a szépségszalon marketingnek.
Ha ilyeneket kínálunk, gyakrabban fognak jönni a vendégek, és visszatérők lesznek, hiszen szeretnének élni a kedvezményes lehetőségekkel.
Láthatjuk tehát, hogy sok tényező van hatással arra, hogy egy vendég elégedetten távozzon szalonjából, és hogy máskor is visszatérjen oda.
A szépségszalon marketinggel erre is hatással lehet lenni, a megfelelő módszerek alkalmazásával. Így üzlete virágozhat, elégedett vendégek seregeivel.