A szépségipar az egyik leggyorsabban fejlődő üzlet. 

Évről évre növekszik a verseny a szépségiparban, és növekszik azon tényezők száma is, amelyek befolyásolják egy vállalkozás pozícióját a rangsorban.

Ezért, ha szeretnél saját szépségszalont nyitni, és megvetni a lábadat ezen a piacon, akkor nem lesz olyan könnyű megvalósítani ezt a folyamatot, ha nem hajtasz végre szisztematikus, logikus és szükséges fejlesztést. 

Ehhez bevált marketingstratégiát kell alkotni, hogy a szépségszalon fejlődjön és ne egy helyen toporogjon.

A szépségszalon fejlesztésének fő állomásai

A menedzserek egy bizonyos kategóriája saját szépségszalonjának fejlesztése során csak korlátozott módszereket és technikákat alkalmaz. 

De rajtuk kívül vannak más marketingmegoldások is, amelyek nemcsak az alapok éves forgalmának növeléséhez, hanem a szépségszalon üzlet általános javulásához is hozzájárulnak. 

Mielőtt el kezdenél bizonyos fejlesztési módszerek és technikák alkalmazását egy szépségszalonban, bizonyos számú kulcsfontosságú lépést kell végrehajtanod, amelyeknek köszönhetően a promóció hatékony és eredményes lesz.

A gyakorlat azt mutatja, hogy nincs olyan univerzális stratégia, amely minden szépségipari vállalkozás számára megfelelne. 

Minden szalon vállalkozás egyedi, és a stratégia kialakítása számos tényezőtől függ: piaci pozíciótól, fejlődési dinamikától, potenciáltól, versenytársak viselkedésétől, szolgáltatásoktól stb. 

Ugyanakkor a stratégiai menedzsment több alapelvre épül.

1. A szépségszalon szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelek aktív közönségének kvalitatív elemzése – ebben a szakaszban nagyon fontos meghatározni, hogy hányan veszik szisztematikusan a szalon szolgáltatásait, az elsődleges ügyfelek és a rendszeres ügyfelek arányának mutatóit.

Vagy az elveszett látogatók, egy bizonyos ideiglenes időpontban a szalonba járó ügyfelek átlagos számának kiszámítása, a rés, a legújabb ügyfelek mennyiségi jellemzői, valamint az átlagosan fizetett összeg, amelyet a teljesítés után a szalon tulajdonosa állít ki. 

Határozd meg a célközönséged képviselőit, nemcsak szocio-demográfiai paraméterek (életkor, nem, jövedelem), hanem olyan kritériumok segítségével is, amelyek segítenek megkülönböztetni az embereket. 

Például, milyen gyakran látogat el egy ügyfél a szalonodba, ez szükséglet-e számára, vagy kényeztetési mód, milyen prioritások vezérlik az ügyfelet a választás során.

2. Marketingterv és stratégia kidolgozása – ezek alapján rugalmas, az ügyfelek által is használható hűségrendszert kell kialakítani. Itt kiemelkedik a szalon szolgáltatások egyértelmű köre, a kedvezménykártyák vagy ajándékutalványok bevezetésének lehetősége.

A versenyküzdelem különböző szinteken zajlik: ár, termék, folyamatok, de sok szépségipari vállalkozás számára célszerű egy másik területen – „az ügyfél érdekeinek területén” – küzdeni a versenytársakkal.

3. Egy szépségszalon, valamint egy egyszerű intézmény vagy egy adott szakember munkaterhelésének mutatóinak kiszámítása egy adott időszakban – ebben a szakaszban fontos kitalálni, hogy mely szolgáltatások a legnépszerűbbek és melyek kevésbé népszerűek bizonyos kiigazítások és változtatások elvégzése érdekében. 

Az ügyfélszolgálat minősége attól függ, hogy minden hogyan van átgondolva és hozzáértően megépítve: mennyi ideig tart a felvétel, kényelmes lesz-e az vendég számára, lesznek-e hézagok a nem kitölthető eljárások között, vagy fordítva, a szakembernek nem lesz ideje kiszolgálni az ügyfelet, ami negatívan befolyásolja az intézmény hírnevét.

4. Különböző akciók megvalósításának jövőbeli költségvetésének kiszámítása, valamint a korábbi tevékenységek eredményességének elemzése.

A szépségipari üzletágba történő befektetés nélkül sajnos gyorsan veszteséges üzletté válhat, mert folyamatosan jelennek meg az új technológiák és módszerek, és ebben az üzletágban a verseny az egyik legerősebb. 

Az ügyfelek hamar rájönnek, hogy a szalon nem fejlődik, és előnyben részesítik a versenytársakat. 

Ezért a profit növelése a szépségszalon fő célja és fejlesztési stratégiája.

Az előzetes eredmények elemzése után szükséges egy működő stratégia kialakítása a múltbeli teljesítmény figyelembevételével.

5. A versenytársak helyzetének felmérése, valamint ajánlataik a modern szolgáltatási piacon. Ez lehetővé teszi a javasolt eljárások költségének minél pontosabb kiszámítását, valamint a meglévő árlista módosítását. 

Gondosan és folyamatosan tanulmányozd a közvetlen versenytársakat – ezek azok a cégek/vállalkozások, amelyekkel azonos célközönséggel rendelkezel.

Ne felejtsük el, hogy a versenykörnyezet nem statikus. A gyenge játékosok erős versenytársakká válnak, az újonnan érkezők folyamatosan lépnek a színtérre, új formátumok, üzleti modellek jelennek meg, és lépést tartani pedig ebben az esetben nem csak pár versenytárs követését jelenti éveken keresztül, hanem a piac egészét.

6. A versenytársak erősségeinek és gyengeségeinek meghatározása, ami a saját politika felépítéséhez vezet, aminek köszönhetően a szépségiparnak lehetősége nyílik saját szabad rést elfoglalni. 

Ennek a szakasznak a végrehajtása során minden üzletembert, a potenciális ügyfelek konkrét szolgáltatások iránti keresletének kell vezérelnie.

A versenyképes szalon szolgáltatási stratégia kialakítása azzal kezdődik, hogy megérted, mi az értékes a célközönség számodra, és milyen igényeket nem elégítenek ki kellőképpen más szalonokban. 

Látszik, hogy néhány ügyfél folyamatosan próbál „talpon” maradni pl; egy kozmetika eljárás során. 

A kényelmesen elhelyezett aljzatok a telefonja töltéséhez szükséges csatlakoztatásához, a gyors wi-fi és a behúzható asztal, amelyre a kezelés során felteheti laptopját, több mint releváns.

7. Árlista készítése – az egyes szakaszok vagy szolgáltatások árválasztásának a lehető legrugalmasabbnak kell lennie, ami lehetővé teszi, hogy fizetőképességétől függetlenül minden ügyfél tudjon választani. 

Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a szolgáltatások minősége jó legyen, a költségeket pedig különböző árkategóriák képviseljék.

Hogyan állítsuk be helyesen a szolgáltatások árait?

Hogyan állítsuk be helyesen a szolgáltatások árait?


Az árpolitika kialakítása nem egy nap kérdése. Ehhez nagyon fontos piackutatást végezni, és általában értékelni a szépségápolási szolgáltatások árát a területeden. 

Ezenkívül az árnak tartalmaznia kell az alábbi tételeket:

  • helység rezsije;
  • elhasznált alapanyagok;
  • alkalmazottak bére;
  • marketing költség;
  • nettó jövedelem.

8. Személyre szabott ajánlat vagy egyedi szolgáltatáscsomag kialakítása minden potenciális ügyfél számára – ehhez olyan modern kommunikációs eszközöket használhatsz, mint a telefonhívások és SMS-ek.

9. Termékek és szolgáltatások körének bővítése, ingyenes kiszállítás biztosítása a vendégeknek, valamint a legkényelmesebb rendelési rendszer kialakítása, saját weboldal létrehozásával.

A szépség- és egészségközpont hatékony, jövedelmező fejlesztésére vonatkozó számos ötlet között szerepel:

  • ügyfélszerzési program megvalósítása a szépségszalon új látogatóinak vonzására, bázisuk növelésére;
  • az ajándékutalványok és kártyák garantáltan hozzájárulnak egy szépségszalon jövedelmezőségének növeléséhez;
  • ajándékutalványok, kártyák vásárlásának motiválása, promóciós tevékenységekkel, költségcsökkentésük;
  • az egyszeri szolgáltatások bérletekké alakítása és olyan előfizetési program létrehozása, amelynek üzleti modelljét a világ számos országában alkalmazzák;
  • egy különleges piaci rés megragadása, amelyre erőfeszítésedet kell összpontosítani annak érdekében, hogy különbözz, kitűnj a versenytársak közül
    eredetiség, a magas színvonalú szépségápolási szolgáltatások és a lehető legjobban történő kielégítse a szépségszalon látogatóinak igényei érdekében;
  • rendszeres marketing audit, melynek célja a szépségszalon szolgáltatások forgalmának, népszerűségi fokának tanulmányozása;
  • lehetőséget biztosítva a potenciális ügyfeleknek a lakosság körében keresett kezelés kipróbálására.

10. A pénzügyi költségek fontossági megoszlása ​​- mindenekelőtt a legmagasabb prioritású kategóriákat kell kiemelni, és a pénzügyi költségek csökkentésére is törekedni kell a legmegfizethetőbb alapanyag beszállító megtalálásával. 

Nem kizárt a felszerelés, a különféle fogyóeszközök vagy a szépségszalonban dolgozó személyzet képzésének optimalizálásának lehetősége.

Fel kell tárni a problémás területeket – ahol a költségek meghaladják az elvárt szintet. 

Ezek a következők lehetnek:

  • aránytalanul magas munkavállalói költségek;
  • az anyagok és az alapok gyors és helytelen felhasználása;
  • a telefonhívások magas költsége;
  • nem hatékony reklámozás magas áron;
  • bizonyos típusú szolgáltatások költsége túl magas.

A költségvetési rendszer fő célja, hogy egyértelműen meghatározd a vállalkozás anyagi és pénzügyi erőforrásainak felhasználási irányait az általános teljesítmény növelése és a fontos mutatók elérése érdekében.

A fenti lépések mindegyikével hozzájárulhat a szépségszalon leghatékonyabb fejlesztéséhez.

A szépségszalon fejlesztésének marketingtervének kidolgozására szolgáló algoritmus jellemzői

A szépségszalon fejlesztésének marketingtervének kidolgozására szolgáló algoritmus jellemzői

Ha hatékony marketingtervet kell kidolgoznod saját szépségszalonod fejlesztéséhez, meg kell határoznia azokat a kulcsfontosságú pontokat, amelyek különös figyelmet érdemelnek. 

A marketingstratégia elkészítése előtt nagyon fontos megválaszolni a következő kérdéseket:

  • milyen célból nyitottad meg a szépségszalont;
  • ki lesz a fő ügyfél;
  • a szépségszalon milyen jellemzői lehetnek egy potenciális ügyfél szemében, mint tagadhatatlan előnyök a versenytársakkal szemben;
  • mi a fő érték, amit az ügyfélnek fel lehet ajánlani;
  • milyen szolgáltatást nem nyújtasz soha.

Azt is fontos megjegyezni, hogy minden vállalkozónak mindenekelőtt kétféle fő célt kell kitűznie magának: 

Marketing és üzleti célokat, amelyek mindegyikét a lehető legrészletesebben kell megfogalmazni. 

Minden célkimutatásnak világosnak és konkrétnak kell lennie, hogy az eredmények ne legyenek homályosak. 

Az üzleti cél sajátossága az értékesítés szintjének, a nyereségnek, valamint a jövedelmezőségi mutatók növekedéséhez kapcsolódik. Ami a marketingcélokat illeti, ezek a potenciális versenytársak javaslataihoz képest jó pozíciót biztosító szolgáltatások és áruk fejlesztésére vonatkoznak.

Ha azt szeretnéd, hogy vállalkozásod növekedjen, tudnod kell, hogyan fog növekedni, milyen tényezők gátolják jelenleg a növekedést, és hogyan tudod ezeket leküzdeni.