Mi az a szépségszalon marketing?
Gyakran vannak olyan helyzetek, amikor egy szépségszalon csak direkt marketinget használ, anélkül, hogy más módszereket alkalmazna.

A cikk tartalma:
- Mi az a szépségszalon marketing?
- Miért van rá szüksége egy szépségszalonnak?
- Amit a szakértők mondanak a szépségszalon marketingről: videó
- 4P marketing egy szépségszalon számára
- A fő marketing típusok, amelyek alkalmasak egy szépségszalonra
- Hogyan készítsünk marketingtervet egy szépségszalonhoz hibák nélkül
- 3 könyv a szépségszalon marketingről
- És végül 7 „zseton” marketing egy szépségszalon számára
Ha az a terved, hogy sikeressé tedd szépségszalon vállalkozásodat a szépségiparban, akkor mindenképpen fejlesztened kell a szépségszalonmarketinget.
A jól megtervezett marketing kis kezdeti befektetést igényel, de a lehető legrövidebb időn belül kiváló eredményeket fogsz látni.
Ebben a cikkben elmondom, mi a szépségszalon marketing A-tól Z-ig.
Mi az a szépségszalon marketing?
Sokan, akik sztereotip módon gondolkodnak, úgy vélik, hogy a marketing és a reklám, tehát egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése egy és ugyanaz.
A reklámozás az egyik eszköz, amelyet a marketing tevékenység részeként használnak, de önmagában nem hoz hatást. Ami a promóciót illeti, így nevezik a vállalkozás népszerűsítésére irányuló erőfeszítéseket.
A reklámozás egy módja annak, hogy információkat mutassunk be a potenciális vevőnek anélkül, hogy konkrét személyekre hivatkoznánk. Számos hirdetési csatorna létezik: TV, rádió, vizuális média, tömegmédia.
A marketing irányadó. Jelen esetben ez egy olyan eszköz, amely elősegíti a közvetlen értékesítési szektor növekedését.
Ha szépségszalonban gondolkodunk, akkor ezen a területen a fő feladatokat a következők oldják meg:
- rendszergazdák;
- szakemberek.
Gyakran vannak olyan helyzetek, amikor egy szépségszalon csak direkt marketinget használ, anélkül, hogy más módszereket alkalmazna.
Létezik verbális marketing is, amely magában foglalja az információ átadását a potenciális vevőnek szavakon keresztül. A verbális marketingnek számos formája van, de a szájreklámot tartják a leghatékonyabbnak.
Ezt a technikát azonban nem mindig lehet megfelelően végrehajtani, ami befolyásolja a gyakorlati alkalmazását.
Természetesen egy üzletembernek jól kell ismernie a fogalmakat. De nem rájuk van szüksége, hanem a szépségszalon marketingjének felépítésének rendszerének pontos megértésére.
A továbbiakban azt nézzük meg közelebbről, hogy mi is az a szépségszalon marketing, és milyen feladatok megoldására szolgál.
Hogyan segít a marketing egy szépségszalonban
Marketing nélkül egyetlen szalon sem tud hatékonyan dolgozni és magas eredményeket elérni.
A vállalkozás speciális marketingeszközöket alkalmaz a fogyasztókkal való kapcsolatának fenntarthatóvá tétele érdekében. Az elvégzett marketing tevékenységek után a potenciális ügyfelek valóssá válnak.
Tehát a marketing segít egy szépségszalonnak:
- meghatározza a vevő jellemzőit;
- minőségi kínálati politikát folytatni;
- a szalon szolgáltatások hatékony népszerűsítése.
Amit a szakértők mondanak a szépségszalon marketingről:
A szépségipar szakértői részletesen elmondják, mi az a szépségszalon marketing, és miért van rá szükség.
4P marketing egy szépségszalon számára
(A mix legelterjedtebb és legismertebb eleme a McCarthy által kidolgozott 4P, azonban az 1980-as években az elméleti akadémiában egyre több kritika érte a leszűkítő eszközfelsorolást.
A gazdasági szerkezet átalakulása is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy felül kellett vizsgálni az eredeti koncepciót, ugyanis fel kellett ismerni, hogy a szolgáltatások tulajdonságai merőben eltérnek a termékek jellemzőitől.
A szolgáltató szektor fokozatos felértékelődése pedig a figyelem középpontjába állította területet.)
A „4P marketing” kifejezés négy fő összetevőből származik: 1) termék, 2) hely, 3) ár, 4) promóció.
Nézzük meg mindegyiket részletesen.
Termék/szolgáltatás

A termék a 4P marketing fontos eleme. Világosan meg kell érteni, hogy melyik piaci szegmens áll közel hozzád. Ez határozza meg, hogy milyen szolgáltatást vagy terméket kell kínálni a fogyasztóknak.
Például egy prémium kategóriás szépségszalon nem tud jó minőségű drága professzionális kozmetikumokat kínálni olcsó peelinggel vagy alacsony minőségű bőrradírral együtt.
Nem szabad mesterségesen alábecsülni az ajánlatokat, hiszen a szalontermék nem csak szolgáltatás.
Ügyelj az oldalon lévő áruk értékesítésére (professzionális otthoni kozmetikumokat vagy kiegészítőket árulhatsz). Ha az értékesítést megfelelően tervezed és bonyolítod le, a szépségszalon jövedelmezőbbé válik, mivel a nyereség legalább 20% -át kapja tőlük.
Hely
Ha C vagy D kategóriájú szépségszalonról beszélünk, akkor a hely kiválasztásakor vedd figyelembe, hogy a kiválasztott terület lakói gyalogosan megközelíthető-e.
A B és egyes C kategóriájú szépségszalonok jobban elhelyezkednek a sűrűn lakott területeken. Előnyös, ha a közelben vannak nagyobb forgalmi csomópontok vagy nagy forgalmú helyek.
Az A kategóriájú szépségszalon optimális helyének meghatározása meglehetősen kiterjedt kérdés, mivel ebben az esetben számos lehetőség mérlegelhető.
Ár és árképzés
A 4P marketing másik fontos eleme az ár.
Bármilyen furcsán is hangzik, de az egyszerű igazság nem változik: minél alacsonyabb a nyújtott szolgáltatás költsége, annál magasabb a jövedelmezőség. Ilyen egy szépségszalon marketingje.
Az egy eljárás során használt szépségápolási termék költségét főként a beszállító árai határozzák meg.
A választott kozmetikai termékcsaládnak ideálisan meg kell felelnie az ár-érték aránynak vagy az árnak és a népszerűségnek (ügyfeleid körében), ami kevésbé gyakori.
Emellett nagyon fontos, hogy a szalon szolgáltatások költségeit hogyan számítod ki. A legjobb megoldás a kifejezetten a szépség és az egészség területére készített szoftver(ek) használata.
Egy szoftvernek köszönhetően nem csak a termékek fogyását szabályozhatod, hanem megkönnyítheted beosztottjaidnak munkanapját is. Egy ilyen rendszer használata lehetővé teszi a költségek jelentős csökkentését.
Ezenkívül neki köszönhetően nem fogsz találkozni a személyzet lopásával.
Csak az árazás, mint marketingeszköz segítségével lehet bevételt generálni, ellentétben másokkal, amelyek segítenek előre jelezni. Az árképzés a 4P marketing fontos és meglehetősen rugalmas része.
Használatának pozitív eredményeit a megvalósítás után hamar láthatod.
A szépségszalon szolgáltatások árainak kialakításakor mindenekelőtt a célközönséget és ügyfeleik vásárlóerejét kell figyelembe venned. Minden vállalkozásnál minden terméknek megvan a maga optimális költsége.
Csak az ár-kereslet rugalmasságának vizsgálati eredményeid alapján állapítható meg. Ehhez meg kell határozni az egységet / időtartamot 1 és 6 hónap között, majd növelni vagy csökkenteni az árat.
Abban a pillanatban kell állni, amikor eléred az időegységre vetített maximális profitot.
Nagyon fontos annak meghatározása, hogy a fogyasztóknak szükségük van-e szolgáltatásra.
Ha a teljes szolgáltatási komplexumnak csak az ötödét értékesíted folyamatosan, értékeld, hogy megfelelően kínálod-e. Ha az információ teljeskörűen és kimerítően szerepel, akkor a jövedelmezőséget ebben az esetben más szolgáltatások csökkentik.
Ha követed ezt a lépést, szépségszalonod még jövedelmezőbbé válik, ami további 5-10%-os sikerarányt jelent.
Promóció
Egy szépségszalon sikerének körülbelül 90%-a a szolgáltatásait többszörösen igénybe vevő látogatókkal való interakción múlik (BTL marketing). Minden szalon vezetőségének törekednie kell a törzsvásárlói kör folyamatos bővítésére, hiszen ez a kategória stabil bevételt hoz.
Meg kell jegyezni, hogy ajánlásaik szerint a törzsvendégek az új fogyasztók akár 30%-át is behozzák a szalonba. A törzsvásárlói bónuszok és kedvezmények rendszerének köszönhetően új vagy szezonális szolgáltatások értékesítése és promóciója történik.
A promóciók a kiegészítő szolgáltatások népszerűsítéséhez is hozzájárulnak. Egy évre előre elkészítik az ilyen rendezvények tervét, és minden új akciónak simán fel kell váltania az előzőt.
Itt az FMCG (fast moveing consuming goods) kategóriájú áruk jönnek segítségül. Amikor új termékekkel lépnek be a piacra, a cégek a minták ingyenes szétosztásának költségeit finanszírozzák, és rendezvényeket tartanak a szépségszalonok látogatói számára.
Vagyis a szalonnak semmilyen költsége nem merül fel, de ennek eredményeként az ügyfél ajándékot kap és hűségessé válik.
Ne feledd, hogy jó ügyfélkapcsolat szükséges neked és ennek a cégnek is. Vagyis a szépségszalon kompetens marketingje mindenkit elvezet a kívánt eredményekhez.
Ha követed ezt a lépést, szépségipari vállalkozásod jövedelmezőbbé válik. Ez további 5-20%-os sikerarányt biztosít.
Az új ügyfelek vonzása mindenképpen drágább. De a médiában az A és B szegmens szalonjaival kapcsolatos reklám a siker garanciája. Ugyanakkor az alacsonyabb szintű szalonok ne fordítsanak nagy figyelmet a reklámozásra, mivel annak költségei nem térülnek meg.
Például a 30%-os éves profitnövekedés eléréséhez a profit körülbelül 35%-át kell reklámcélokra fordítani.
A marketingesek szerint a szépségszalonok reklámozásánál promóciókat kell alkalmazni, és figyelembe kell venni a terület infrastruktúráját.
Szórólapokat és füzeteket is terjeszthetsz – tedd a postaládákba, vagy add át a járókelőknek. Ezt a módszert a C és D szegmens szépségszalonjai használhatják. De megjegyezzük, hogy Magyarországon már nem működik, és nem adja meg a kívánt hatást.
Ha a szalon teljesíti ezt a pontot (és működik a környékeden), akkor 10%-os sikert biztosít és jövedelmezőbbé válik.
A fő marketing típusok, amelyek alkalmasak egy szépségszalonra
A szépségszalonok marketingje nagyon sokrétű lehet. A kisvállalkozások számára kialakított területek széles skálája mellett azonban csak néhány alkalmas.
Kiemeljük azokat a fő típusokat, amelyeket a szépségszalonok tulajdonosai sikeresen használhatnak.
A fogyasztói kereslet marketing típusai
A marketingnek ez a besorolása a leghíresebb. Az interneten könnyen megtalálható. Ráadásul ez a „legitim”, hiszen az Amerikai Marketing Szövetség hangoztatta még 1985-ben. A megosztottság fő kritériuma a fogyasztói kereslet jellege volt.
A marketing ebben a besorolásban a következő:
Az ilyen típusú marketing célja a termék iránti negatív kereslet megváltoztatása (amikor az nem gyakorolt pozitív hatást a közönségre). Vagyis a kereslet aktiválása érdekében a vállalat újra kiadhatja a terméket vagy márkát, csökkentheti az árat vagy teljesen megváltoztathatja a promóciós stratégiát.
Serkentő.…
Az ilyen típusú marketing célja, hogy megváltoztassa a potenciális vásárlók közömbös hozzáállását egy termékhez vagy szolgáltatáshoz. A promóciós marketing célja a vásárlók érdeklődésének felkeltése.
Valószínűleg ismered a következő eszközöket az ilyen típusú marketinghez:
– az árak meredek csökkenése a piacra lépés kezdeti szakaszában („először alacsony árakkal csábítjuk a vásárlókat”);
– különböző promóciók;
– mesterkurzusok, ahol ingyenes árut osztanak ki vagy szolgáltatásokat nyújtanak.
Fejlesztés.
Lehet ezt kémmarketingnek is nevezni. Más szavakkal, megállapítod, hogy van vagy lesz kereslet egy adott termékre vagy szolgáltatásra, amelyet piacra kívánsz vinni.
A fejlesztő marketing feladata, hogy olyan hatékony eszközöket kínáljon, amelyekkel a rejtett kereslet valóra váltható. A fejlesztő marketingben és a trendspottingban van valami közös.
Remarketing.
Az ilyen szépségszalon marketing újraéleszti a keresletet, amikor a közönség érdeklődése a szolgáltatás iránt alábbhagy.
Vélhetően éppen ezért (kereslet helyreállítása) hívják a Google Adwords remarketing eszközét, amely visszahozza a webhelyedre a korábban felkeresett ügyfeleket. Magyarországon ezt a technikát újra-célzásnak nevezik.
Általában a közösségi hálózatokban való promócióra használják.
Szinkronmarketing.
Ezt a fajta marketinget a kereslet ingadozásainak stabilizálására használják, különösen a szezonalitás idején.
A szinkronmarketingre a szolgáltatóiparban találhatunk példákat.
Például egy szépségszalonban, ahol különböző típusú szőrtelenítést végeznek, a téli recesszió elkerülése érdekében (és ez a szolgáltatások holtszezonja) akciót tartanak: „30% kedvezmény epilálásra november 15-én + ingyenes manikűr.”
Támogató.
A szépségszalonok támogató marketingjét akkor célszerű alkalmazni, ha a kereslet egyenlő a kínálattal, vagyis a kereslet és a verseny stabil. Tökéletes lehetőség.
Ilyen például a hajfestési szolgáltatások. Mindig keresettek, mert egyetlen nő sem akar ősz hajjal járni.
A hajvágási és -festési szolgáltatások annyira népszerűek, és a kereslet irántuk olyan stabil, hogy a szépségszalonok marketingesei csak új típusú festéseket vezetnek be (egy adott pillanatban), hogy még több vásárlót vonzanak be.
Demarketing.
Tegyük fel, hogy olyan termékeket vagy szolgáltatásokat adsz el, amelyekre olyan nagy a kereslet a világon, hogy ajánlatod egyszerűen nem tudja kielégíteni az összes keresletet.
A demarketing olyan folyamat, amelyben a keresletet marketing eszközök segítségével a kínálat szintjére (műszaki termelési képességekre) szabályozzák (csökkentik).
Jó példa a demarketinget alkalmazó vállalkozásra (nem a szépségiparban, de azért) az Apple. A cég nemcsak fenntartja termékeinek magas árait, ellentétben más berendezésgyártókkal, hanem emel is, hogy kordában tartsa a termékei iránti, akár hype-nak is nevezhető keresletet.
A marketing típusai a tevékenység jellege és mértéke szerint

Mass (differenciálatlan marketing).
Emlékszel, hogyan írja le a megfelelő marketingben, amely szerint kiválasztja a célközönséget, egy termék vagy szolgáltatás előnyeit, jellemzőit, előnyeit? Nos, ha a tömegmarketinget vesszük figyelembe, akkor mindez nem számít.
Egy terméket állítasz elő vagy egy szolgáltatást nyújtasz, teljesen figyelmen kívül hagyva a célközönség közötti különbséget. Vagyis csak egy ajánlatot teszel fel, abban a reményben, hogy az sok potenciális vásárlót vonz, és vásárlókká alakítja őket.
Például egy afrikai hajhosszabbítási szolgáltatást kínálsz, kétségtelenül meglesznek a rajongóid. Ez egy ilyen agresszív marketing.
Differenciált marketing.
A szépségszalonok differenciált marketingje meglehetősen gyakori jelenség. A piacot még csak most kezdődő szépségipari cégek szeretnének különböző korosztályú hűséges vásárlók közönségét kialakítani.
A szépségszalonok több kategóriába sorolják szolgáltatásaikat (lifting, kontúrozás, bőrhidratálás F40+, akne kezelés tinédzsereknek stb.).
Vagyis egy szépségszalon marketingje úgy épül fel, hogy a cég szolgáltatásai megfeleljenek a különböző közönségszegmensek igényeinek.
Koncentrált (célzott) marketing.
Véleményünk szerint a koncentrált (célzott) marketing az optimális a szépségipari területen tevékenykedő vállalkozások számára. A koncentrált szépségszalon marketing egy meghatározott vásárlói csoportra fókuszál, minden igényt azonosít és lefed egy termékkel vagy szolgáltatással.
Ma a piac zsúfolt, és a verseny nagyon erős. Éppen ezért a koncentrált marketing a leghelyesebb megoldás egy kisvállalkozási szegmens fejlesztésére.
A modern marketing típusai
Mobil marketing.
A mobilmarketinget az offline és az online marketing között lehet nevezni. Ebben az esetben a vállalat termékeit és szolgáltatásait mobileszközök segítségével reklámozzák.
Egy szépségszalon mobil marketingje SMS, MMS, alkalmazások, azonnali üzenetküldők.
Tegyük fel, hogy egy cég a következő hírlevelet készíti: „Csak április 15-ig 20% kedvezmény az ombre technikával történő hajfestésből.”
Manapság a mobilmarketing, többek között a szépségszalonok körében is, gyorsan elveszíti jelentőségét, mivel egyre kevesebben olvasnak SMS-t. De van megoldás – az ügyfeleknek nem szokásos SMS-eket küldeni, hanem azonnali üzenetküldőkön (WhatsUp, Viber, Telegram) keresztül kommunikálni.
Ez a megközelítés nagyobb valószínűséggel hozza meg a kívánt eredményt. A chatbotok ma különösen népszerűek.
Gerilla Marketing.
A „gerilla marketing” (az angol nyelvből. Guerrilla marketing) kifejezést 1984-ben egy amerikai hirdető, Jay Levinson vezette be.
A gerillamarketing abban különbözik a hagyományos marketingtől, hogy magában foglalja a legolcsóbb, és ami még fontosabb, nem szabványos, az átlagos vásárló számára gyakran érthetetlen vevőcsalogató módszereket.
A gerillamarketing részeként eredeti névjegykártyákat, kreatív füzeteket, matricákat, képeslapokat, különféle trükköket használnak, hogy a versenytársak előtt érjék el a potenciális vásárlókat.
Keresztmarketing.
A keresztmarketing során több vállalkozás együttműködik egymással. A partnerek kölcsönösen előnyös feltételeket teremtenek maguknak, és árukat vagy szolgáltatásokat reklámoznak.
A társaságok mindegyike törekedhet a közös és egyéni célok elérésére.
Mire való?
– A keresztmarketing szépségszalonoknál lehetővé teszi a megtakarítást. A reklámkampány költségvetése a szerződésben meghatározott feltételek szerint több cég között oszlik meg, azaz csökkennek egy-egy vállalkozás költségei.
– Partnered ügyfélköre elérhetővé válik számára. A keresztmarketing megkönnyíti a marketingprogramban megfogalmazott célok elérését – felismerhetőbb márkává válást, az értékesítés növelését a vevőkör bővítésével stb.
Ha a szépségszalon kicsi, és nem része egy nagy hálózatnak, akkor komoly problémát jelenthet egy teljes értékű reklámkampány kidolgozása és megvalósítása, szilárd költségvetéssel.
A hasonló célközönséggel rendelkező szalon vállalkozások azonban jól együttműködhetnek és magas célokat érhetnek el.
Rendezvénymarketing.
A marketing kreatív (vagy esemény). Eseményalapúnak is nevezik, mivel eseményeken (eseményeken) keresztül reklámoz árukat vagy szolgáltatásokat.
Az eseménymarketing alkalmazásának szemléletes példája az Alfa Future People (a fő zenei és technológiai fesztivál), amelyet az Alfa-Bank szervez.
Hogyan végezzünk kreatív marketinget, feltéve, hogy a szépségszalon kicsi? Elég könnyű. Lehetőség szerint gyakrabban vegyél részt különböző rendezvényeken, és lehetőség szerint használd az eseménymarketinget.
A rendezvény napján minden járókelőnek kioszthatod a szépségszalonod logójával ellátott lufikat. Időről időre szervezz bulikat ügyfeleid számára.
Ügyfélmarketing.
Egy szépségszalon marketingje jelenleg különböző ígéretes irányokba fejlődhet. Ha korábban nagy jelentősége volt annak, hogy a terméket miként hívják, hogyan reklámozzák, népszerűsítik, ma már sokkal fontosabb, hogy az ember hogyan gondolkodik és mit is akar valójában.
Az ügyfélmarketing alapvetően új pillantást vet a vevőre. Nagyon fontos figyelembe venni személyes jellemzőit, viselkedési jellemzőit. A szépségszalon munkatársai kötelesek minden lehetséges módon megoldani a látogató problémáját, vagy alternatívákat ajánlani.
Egy másik fontos árnyalat: egy jó marketingesnek nemcsak az összes szükséges szakmai készséggel kell rendelkeznie, hanem kiváló pszichológusnak is kell lennie, és hozzáértően kell párbeszédet folytatnia az ügyféllel.
Ahhoz, hogy ma sikeres legyen, a marketingszakembernek mélyen meg kell értenie, mi vezérli a fogyasztó választását, hogy azonosítsa azokat az ösztönzőket, amelyek vásárlásra késztetik.
Internet Marketing.
Ma szinte minden szépségszalonnak van egy oldala az interneten – egy csoport a közösségi hálózaton, egy blog, egy teljes értékű erőforrás. De ha csak fejleszt egy oldalt, és megtölti szöveges anyagokkal és képekkel, akkor az eladások nem nőnek automatikusan, és a szépségszalon, valamint annak internetes képviselete nem lesz népszerű.
Az erőforrásokkal teljes mértékben és körültekintően kell bánni. Támogatni kell, SEO-promóciót kell biztosítani és növelni kell a konverziót. Mindez az internetes marketingszakemberek felelőssége.
Tehát mi az internetes marketing? Ez a hálózati térben használt technikák és eszközök összessége. Ezeket a módszereket arra használják, hogy felhívják a figyelmet egy termékre vagy szolgáltatásra, népszerűsítsék ezt a terméket (weboldalt), és hatékonyan népszerűsítsék a sikeres értékesítés érdekében.
Hogyan készítsünk marketingtervet egy szépségszalonhoz hibák nélkül

A szépségszalon marketingterv minden olyan tevékenység részletes leírása, amely az eladások növelésére és a piaci környezetben az optimális pozíció megszerzésére irányul.
A szépségszalon marketingterve csak az áruk és szolgáltatások promóciójára, valamint a bevételekre vonatkozik.
A marketingterv elkészítése nagyon előnyös egy szépségszalon számára, mivel értékes előnyökkel jár:
- A fejlesztés után kiderül, hogy pontosan mennyi pénzt kell reklámkampányokba fektetni.
- A marketingterv lehetővé teszi bizonyos típusú áruk és szolgáltatások piaci promóciójára vonatkozó irányelvek meghatározását.
- Segít megérteni, hogy a szalonnak milyen taktikát és stratégiát kell követnie a célközönséggel való interakció során, és hogyan kell meghatározni az árat.
- És végül a terv lehetővé teszi, hogy előrejelzést készítsen az áruk és szolgáltatások értékesítésének volumenéről, meghatározza, hogy mekkora lesz az árbevétel és a nyereség.
Mivel a marketingterv részletesen leírja az összes javasolt tevékenységet és az azokból várható hatást, felmérhető, hogy ezek vagy azok a szalon megközelítések mennyire hatékonyak.
A marketing tervek eltérőek. Számos kritérium szerint osztályozzák őket, például:
- A marketingterv érvényességi ideje szerint lehet stratégiai (három évnél hosszabb időtartamra), taktikai (legfeljebb három évre) és operatív (maximum egy hónapos időtartamra).
- A lefedettség szélessége szerint megkülönböztetik a forgalmi tervet, a marketingre, a piaci környezet kutatására vonatkozó akciótervet, valamint az integrált (átfogó) tervet.
- A tanulmány mélysége szerint a terv lehet általános és részletes.
- Tevékenységi terület szerint megkülönböztetnek céltervet, árpolitikát, termékpolitikát, marketingkommunikációt, ellenőrzést és auditot, pénzügyet, raktározást, rendelést stb.
Mivel a marketingterveket sokrétűen alkalmazzák, jogos kijelenteni, hogy célszerűbb külön dokumentumot írni minden célhoz, az elérési módok és eszközök sokfélesége miatt.
Ne feledd, hogy jelentős különbségek vannak a marketingterv és az üzleti terv között.
A szépségszalon marketingterv egy belső dokumentum, amelyet a felső vezetés a döntések meghozatalához használ. Ennek ellenére jól felépített. A kidolgozása több hónapig is eltarthat,
Szükség van:
- ügyfél adatokat gyűjt,
- tanulmányozza a keresletet és kínálatot a piacon,
- versenyelőnyök azonosítása
- versenytársak értékelése stb.
A marketingterv nem csupán tények gyűjteménye. Ez egy olyan dokumentum, amely elemző információkat, ajánlásokat, tanácsokat tartalmaz a további tevékenységek és piaci környezetben való magatartás megszervezéséhez.
A marketingterv kidolgozása körülbelül 3-4 hónapot vesz igénybe. Ebből az idő 50%-a a szükséges információk gyűjtésére, 40%-a elemzésre és értékelésre, és csak 10%-a magának a tervnek a megalkotására telik.
Minőségi és hasznos marketingterv létrehozásához kövesd az alábbi vázlatot:
Összegzés:
Ez a rész felvázolja a marketingtervben elérhető főbb pontokat. Itt van előírva a cél, és felsoroljuk az eléréséhez szükséges módszereket. Ezen túlmenően a terv megvalósításának becsült eredményeit is feltüntetjük.
Furcsa módon a dokumentum első fejezete mindig utoljára kerül összeállításra, mivel mindig összefoglalja a terv teljes tartalmát.
Piaci áttekintés és előrejelzés
Ez a rész a piacot írja le (méretarány, kilátások és fejlesztési lehetőségek, trendek és jellemzők).
Ezenkívül jelzi, hogyan viselkednek a fogyasztók és a versenytársak. Ebben a fejezetben szükséges jelezni, hogy ebben a piaci szegmensben hány versenytárs van, milyen részesedést fednek le, milyen növekedési lehetőségei vannak a piacnak.
SWOT elemzés és versenyelőnyök
Ez a rész a szépségszalon előnyeinek és hátrányainak, a veszélyek és a sikeres munka lehetőségeinek elemzésére szolgál.
A SWOT elemzés eredményei alapján a marketingszakembernek azonosítania kell:
– a szervezet fő előnye;
– hogyan pozícionálja a szépségszalon az árukat, szolgáltatásokat a vásárlókhoz képest (ezt célszerű 3-5 évre előre jelezni).
milyen taktikai intézkedéseket kell tenni a meglévő lehetőségek kihasználása és a fenyegetések hatásának csökkentése érdekében;
– milyen stratégiát válasszunk a versenytársak elleni küzdelem és a vásárlói hűség növelése érdekében, hogyan épüljön fel egy szépségszalon marketingje.
A marketingterv célja és céljai
A marketingterv fő célja a szépségszalon növekedésének elősegítése. Éppen ezért a dokumentum tükrözi a vállalat következő hónapra, évre, három évre vonatkozó céljait, valamint ugyanerre az időszakra vonatkozó marketingcélokat.
Csak ezután képezik a marketingtevékenység feladatait.
A szervezet piaci magatartásának megválasztása
Ez a fejezet azt írja elő, hogy a vállalkozásnak pontosan mit kell tennie annak érdekében, hogy elérje céljait és megoldja a maga számára fontos feladatokat.
Költségvetés
A költségvetés részletesen tükrözi a marketingtevékenységek kiadásainak listáját. Táblázatként formázhatja.
Kockázatértékelés
Ez a fejezet a szépségszalon-üzletágat fenyegető lehetséges veszélyeket írja le.
Látjuk tehát, hogy a marketingterv természetesen összetett és összetett dokumentum, amelyet nem könnyű kidolgozni. Azonban még az ebben az iparágban alapismeretekkel rendelkező szakember is képes marketingtervet készíteni.
Mit kell tenni az induláshoz?
Mindenekelőtt adatokat kell gyűjteni a piaci környezetről, a versenytársakról, a vásárlókról, és a következő műveleteket kell végrehajtani:
1. szakasz. A piaci trendek elemzése. Határozd meg, mit várnak el a fogyasztók a szolgáltatástól, a minőségtől, milyen követelményeket támasztanak a termékek és szolgáltatások árával, kommunikációs csatornáival szemben.
2. szakasz. Szolgáltatások elemzése. Mérd fel az áruk és szolgáltatások jelenleg meglévő minőségét, árait, kommunikációs csatornáit.
3. szakasz. Válassz célpiacot. Határozd meg azt a vásárlói szegmenst, amelynek képviselőit leginkább érdeklik a termékeid vagy szolgáltatásaid.
4. szakasz. Határozd meg a pozicionálást és a versenyelőnyöket. Értsd meg, milyen helyet foglalsz el egy szépségszalon a versenytársak között (például a legalacsonyabb az árkategóriában, a szolgáltatás szempontjából átlagos), és derítsd ki, mik az erősségeid.
5. szakasz. Hozz létre egy stratégiát. Promóciókat és különleges ajánlatokat kell létrehozni az ügyfelek számára, meg kell érteni, hogyan lehet népszerűsíteni egy vállalkozást, hogyan kell piacra dobni egy szépségszalont a piacon stb.
6. szakasz. Taktikai cselekvési tervet dolgozz ki. A szalon tulajdonosnak meg kell értenie, mit kell tennie ahhoz, hogy cége az optimális pozíciót foglalja el a szépségipari piacon.
Sok marketingesnek teljesen logikus kérdése van – miért nem hozzák meg a kívánt eredményt az összes szabály szerint kidolgozott marketingtervek?
Vedd figyelembe, hogy egy marketingterv különböző okok miatt lehet hatástalan:
- Egy forrásból származó információkat használnak fel. A marketingterv kidolgozásakor támaszkodj iparági felmérésekre, szakértői értékelésekre, statisztikai közleményekre, vásárlói felmérésekre, versenytársak jelentéseire stb.
- A terv túlságosan általános. Konkrét információkat és számadatokat kell tartalmaznia. Ne „önts vizet”, ne írj olyan sejtéseidről és feltételezéseidről, amelyeket semmi sem igazolt.
- A marketingterv rugalmatlan. Bár a terv részletes, kellően rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy a piaci feltételek változása esetén minden paramétere könnyen módosítható legyen.
- A tervben szereplő információknak semmi köze a szépségszalon stratégiájához. Ha az átfogó stratégiának megfelelően a szalonnak termékeket kell értékesíteni és szolgáltatásokat kell nyújtani középkorúaknak, miközben a tervben felvázolt tevékenységek fiatalokat céloz meg, a dokumentum nem hozza meg a kívánt eredményt.
- Inkonzisztens bemutatás. Ha a terv először a promóciós tevékenységek lebonyolításának eszközeit veszi figyelembe, és csak ezután jön a szolgáltatások és az ügyfelek elemzése, akkor valószínűleg nem fogod tudni elérni céljaidat.
Ha már kidolgoztál egy marketingtervet, ellenőrizd, hogy az rendelkezik-e a fenti hiányosságok valamelyikével.
Ha a marketingterv helyesen van elkészítve, a szépségszalon akár 50% -os sikert is garantál.
A dokumentum lehetővé teszi, hogy egyértelműen és objektíven megértsd, milyen eredményeket érhet el a vállalkozás, milyen pozíciókat kell elfoglalnia.
A marketingterv segít meghatározni, hogy mely taktikai marketingtevékenységek hatékonyak egy szépségszalon számára.