Akár egy új vállalkozást hoz létre a semmiből, akár egy meglévő vállalatot életre hív, nagyobb hangsúlyt fektetve a márkára.

A valóban kiemelkedő márka építése nem egyszerű feladat. 

Bakó Krisztián: a szilárd alapokra épülő márka.

Gondolkodnia kell azon, hogy hogyan kell kinéznie a márkájának, milyen érzéseket kelthet az emberekben, mit tehet annak érdekében, hogy visszhangozzon a célközönségén. 

Akár újjáéleszti meglévő márkáját, újra rendezi, tudnod kell, hogyan kapcsolhatod össze a pontokat a vállalkozásod és az elérni kívánt közönség között.

Akár újjáéleszti meglévő márkáját, újra rendezi, tudnod kell, hogyan kapcsolhatod össze a pontokat a vállalkozásod és az elérni kívánt közönség között.

Itt jön be a márkaépítés.

A márka nemcsak felismerhető logó és név, amely segít megkülönböztetni Önt a zsúfolt szépségipari piacon

Bár ezek az elemek segítenek, hiszen a márka holisztikusabb, mint gondolná. 

Ez a csúcspontja az összes olyan tapasztalatnak, amelyet az ügyfelek és a potenciális ügyfelek a vállalatával szereztek. 

Egy erős márka képes kommunikálni azzal, amit a vállalkozása sugall, hogyan csinál, és miért kell az ügyfeleknek megbíznia a versenytársain felül.

A márkája él és együtt lélegzik az ügyfelekkel való mindennapi interakciói során, a döntései során, amelyeket színek és formák alkalmazás alkalmával a webhelyén végrehajt, a webhelyen közzétett üzeneteidben és a marketinganyagok tartalmában.

Szóval, hogyan lehet elkezdeni egy márka építését, amely valóban működik?

A márkaépítés legfontosabb elemei

Egyes vállalatok számára a márkajelzés olyannak tűnhet, amelyet a nagynevű vállalkozásoknak tartanak fenn, nem pedig a kis és közepes méretű vállalatoknak. 

A márkajelzés azonban elengedhetetlen minden olyan vállalkozás számára, amely hatást akar gyakorolni a piacra.

A márkaépítés nem csak a külső közönség, hanem önmaga és a csapata számára is meghatározhatja vállalkozását. 

Arról szól, hogy megtalálja identitását, és hogyan kapcsolódik üzleti értékeihez, azon túl, hogy a márkája hogyan néz ki és milyen. 

Ezt szem előtt tartva, itt van néhány dolog, amire gondolnia kell, mielőtt elkezdené:

1. Cél

Nem számít, mennyire egyedülállónak hiszi vállalkozását, az az igazság, hogy számtalan más cég van ott, olyan, mint az Öné. 

Az egyetlen módja annak, hogy megkülönböztesse magát, ha bemutatja márkaként a célját. 

Gondoljon arra, hogy mit próbál nyújtani a közönségének, majd tegye fel a kérdést magának, hogy miért „ébred” fel minden nap, és dolgozni fog e célok elérése érdekében. 

Spoilerek, a válasz nem az, hogy “egy csomó pénzt készítsen”.

Példaként tekintse meg az IKEA weboldalán található „jövőképet”. Bútorokat árulnak, de szeretnének „jobb hétköznapokat teremteni” vevőik számára is.

Előfordulhat, hogy vállalatként a pénzkeresés és a boldogulás a legfontosabb, de ez nem az a cél, amely megkülönbözteti Önt a közösség többi versenytársától.

2. Érzelem

Az átlag vásárló nem éppen racionális. 

Például az emberek több ezer Forinttal többet fizetnek egy Harley Davidson kerékpárért, mint egy hasonló motorért, amely majdnem ugyanazt csinálja. 

Ez OK? A Harley érzelmi márkanevet használ, amely segíti a márka közösségének kialakítását. 

Lehetővé teszik ügyfeleik számára, hogy úgy érezzék, egy nagyobb család tagjai, és ez a márkaépítés terén tett erőfeszítéseik kulcsfontosságú része.

A márkaépítés gyakran érzelmi kapcsolatokra támaszkodik, mert az embereket eredendően új kapcsolatok létrehozására ösztönzik. 

Például a pszichológia azt mondja nekünk, hogy az embereknek alapvető szükségük van arra, hogy másokkal kapcsolatban érezzék magukat.

Gondoljon arra, hogyan vonzza az ügyfelek érzelmi oldalát, és nem csak logikai szükségleteit.

3. Következetesség

Amikor olyan márkát építünk, amely valóban az Ön számára működik, elengedhetetlen az egységesség szem előtt tartása. 

Mielőtt bármit megosztana márkája nevében, gondolja át, mit fog tenni meglévő személyiségének vagy hangjának javítása érdekében. 

Ha a válasz „semmi”, akkor hagyja abba és kezdje újra.

A márkaépítés következetességének remek példájaként a Coca-Cola valóban kiemelkedik. 

Végül is ez az egyik legismertebb márka a világon. Nem számít az évek során végrehajtott változtatások, a Coca Cola biztosítja, hogy marketingjük minden eleme zökkenőmentesen működjön együtt és egymással.

Annak biztosítása érdekében, hogy a potenciális ügyfelek ne küzdjenek meg a márkaépítési erőfeszítéseik megértésében, fontolja meg az egész vállalkozás stílusstílusának használatát az abszolút következetesség érdekében.

4. Sokoldalúság

A folyamatosan változó világban fontos, hogy a vállalkozások rugalmasak legyenek, ha relevánsak akarnak lenni. 

Például csak azért, mert a márka, amelyet húsz évvel ezelőtt elkezdett építeni, akkor működött, még nem jelenti azt, hogy most is működni fog.

Míg a következetességnek meg kell szabnia a márka mércéjét, a rugalmasságnak lehetőséget kell adnia arra, hogy olyan változtatásokat hajtson végre, amelyek nagyobb érdeklődést váltanak ki a vállalat iránt, és megkülönböztetik Önt a versenytársaitól.

A hatékony márkaépítő programoknak elegendő konzisztenciát kell fenntartaniuk ahhoz, hogy azonosíthatók legyenek, miközben a dolgokat mindig frissen kell tartani. 

Nézze meg például az Old Spice-ot. A múltban az Old Spice „régimódi” márka volt, mára azonban az új weboldalak, csomagolások, reklámok és termékek egy teljesen új generáció iránt érdeklődést váltottak ki.

5. Versenytudatosság

Az egyik legjobb dolog, amit tehet a cége számára, az, hogy a versenyt kihívásnak tekinti a stratégia fejlesztése és a márkaépítési erőfeszítések fokozása érdekében.

Végül egy valóban működő márka felépítése mindig némi betekintést igényel a versenytársak tevékenységébe. 

Az egyik legjobb dolog, amit tehet a cége számára, az, hogy a versenyt kihívásnak tekinti a stratégia fejlesztése és a márkaépítési erőfeszítések fokozása érdekében.

Vizsgálja meg, mit csinálnak a versenytársak, és szabja meg saját próbálkozásait sikereik és kudarcaik alapján. 

Például a Pizza Hut megnézte, mi zajlik a közösségi médiában, és humoros, aktív és elkötelezettséggel reagált a célközönség vágyaira.

Hallgatva, hogy mi zajlik az iparukban, és minden szempontra összpontosítva, amelyre a márka építéséhez szükség van, a Pizza Hut válaszolhatott ügyfeleiknek, még mielőtt a Dominosnak alkalma lett volna harangozni.

Márkaépítés: A lényeg meghatározása

Rendben, így tudja, hogy milyen szempontokkal kell figyelembe vennie. 

Most már készen áll arra, hogy valóban a semmiből építse a márkát.

Az első dolog, amit meg kell jegyezni, hogy a „márka” szó gyakran gondolatokat hoz létre a színekről, logókról és termékekről. 

Amint azonban a fenti részben látta, a márka ennél sokkal több. 

A márkaépítés azt jelenti, hogy olyan rajongók hűséges bázisát kell kiépíteni, akik megértenek mindent, amit visszhangoznak, és amit elmondanak.

Íme a márkaépítés lépései, amelyeket be kell tartania, hogy hiteles, hatékony és vonzó márkát hozzon létre az ügyfelek számára.

Márkaépítés 1. lépés: Határozza meg a márkáját

Először is el kell döntenie, hogy ki és mi a márkája. 

Gyakran az a legjobb, ha márkádként gondol a márkára, amikor elindul, mivel ez segít meghatározni azt a személyiséget és stratégiát, amelyhez a közönség mélyebb, érzelmi szinten kapcsolódhat.

Gondosan vegye figyelembe az üzleti vállalkozás által kínált szolgáltatást vagy terméket, gondoljon át a piacon elfoglalt helyére, és kutassa ki ügyfelei racionális és érzelmi igényeit. 

Innentől kezdve kifejlesztheti a márkáját, amely elősegíti vállalkozását.

Nézze csak meg az Apple-t, minden idők egyik legismertebb márkáját. 

Ennek részben az az oka, hogy az Apple-nek van egy vonzó története, amely az innovációról és a másként való gondolkodásról szól. 

A márka meghatározásakor kérdezze meg magától, mi a története, mit csinál, amit a versenytársai nem?

Márkaépítés 2. lépés: Építse meg a platformokat

Miután eldöntötte, mi a története vagy megkülönböztetője, meg kell osztania a világgal a megfelelő platformon keresztül. 

A legtöbb vállalkozás számára érdemes kezdeni egy weboldallal, amelyet podcastokkal, videókkal, tartalmakkal, blog bejegyzésekke és közösségi média hálózatokkal bővíthet.

A platform építése során ne feledje:

  • Legyen hiteles és egyedi.
  • Készítsen listát a legfontosabb ügyfelekről e-mail célokra.
  • Fektessen be az emlékezetes tervezésbe.
  • Maradjon következetes.

Bár az, amit a márkaplatformján mond, mindig fontos lesz egy erős márka felépítéséhez, ne feledje, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyni azt, ahogyan mondja. 

Ne feledje, hogy a sikeres márkák tudják, hogyan kell egyedülálló hangon beszélni.

Márkaépítés 3. lépés: Állj ki valamiért

Szánjon egy percet arra, hogy átgondolja az összes márkát, amelyet szeret. 

Legtöbbször azért szeretjük a cégeket, mert azok mellett (vagy ellen) állnak, amihez kapcsolódhatunk. 

A buja vásárlók többet fizetnek az adott márka termékeiért, mert tudják, hogy támogatják az állatok védelmét és más alapvető erkölcsöket.

Amikor márkát épít az ügyfelek számára, gondoljon arra, hogy miben hisz a közönsége, és miben kell hinnie a vállalatának. Ez segít megteremteni érzelmi helyzetét, és tájékoztatja vállalatának karakterét a jövőben.

Márkaépítés 4. lépés: Legyen erős neve és logója

Bár a név és a logó nem alkotja a márka teljes lényegét, fontos kérdések ezekre gondolni. Az erős márkának könnyen felismerhetőnek kell lennie, és az elismerés a cég nevével kezdődik.

A neve mindenhol megjelenik, a webhelyén, a közösségi hálózatokon, a termékeken és a marketing kampányokon keresztül.

Ugyanakkor nem elég, ha csak felismerhető név van. Az emberek gyakran társítják a márkákat a logójukhoz. 

Figyelembe véve logóját, tartsa szem előtt az Ön által létrehozott termékeket és szolgáltatásokat, valamint a hallgatóság igényeit. 

A jó logó nem csak meghatározza a vállalat tevékenységét, hanem segít a bizalom kialakításában és a márka különböző elemeinek összekapcsolásában.

Márkaépítés 5. lépés: Érték megadása

Az „értékre” minden vállalkozásnak gondolnia kell a márkaépítés során. 

Fontos, hogy az érték nem csak a márkák árán múlik. 

Összpontosíthat a piac vezető szerepére azáltal, hogy az iparág legjobb termékeivel rendelkezik. 

Másrészt érdemes megfontolnia a működési kiválóságot, ha kiváló termékeket forgalmaz alacsony áron. 

Egyes vállalkozások még azáltal is meghatározzák a márkájukat, hogy kivételes ügyfélszolgálatot kínálnak, amelyet ügyfeleik szeretnek.

Gondolkodva azon értéken, amelyet márkája képes nyújtani, gondolja át, mi különbözteti meg cégét az iparág többi nevétől. Gondoljon azokra az előnyökre, amelyeket nyújt, amelyek kihasználják az ügyfelek érzelmeit.

A márkaépítés következő lépése: Ügyfeleinek megerősítése

A márkaépítés következő lépése: Ügyfeleinek megerősítése

Ne feledje, hogy nem feltétlenül Ön irányítja a márkáját. Bár megadhatja a márka irányát, a jövőben az ügyfelek és más potenciális ügyfelek határozzák meg, hogy miként fogják felfogni cégét.

A márkahűség körültekintő figyelembevételével a vállalatok képesek felhasználóikat márkanagykövetekké alakítani – egyedülálló egyének, akik ötleteket terjesztenek márkájáról az új hálózatok felé. 

Gondoljon bele, mit tehet az ügyfelekkel való kapcsolatának fejlesztése érdekében, és alakítsa át őket nemcsak ismételt értékesítéssé, hanem az épített márka szószólójaként is.

Az ügyfelek megerősítése elengedhetetlen része annak a márkának az építésében, amely a belátható jövőben is folyamatosan növekszik. 

Végül is a márkaépítés folyamata abban áll, hogy képes érzelmeket, emlékeket és tartós kapcsolatokat kialakítani a vállalata és az ügyfele között.

Szóval, hogyan tudná felhatalmazni vásárlóit márkájával?

1. Márkázza meg közönségét

Először is, sok márkaszakértő azt javasolja, hogy hozzon létre egy márkás kifejezést, amelyet akkor használhat, amikor az ügyfelekre és alkalmazottaira hivatkozik. 

Gondoljon a felhasználói személyekre, és azok azonosításának módjára. 

Ez segít abban, hogy hűséget teremtsen az ügyfelek között azáltal, hogy úgy érzi őket, mintha egy meghatározott „törzs” tagjai lennének, vagy követnék őket. 

Üdvözöljön minden új ügyfelet a törzsében, és mutassa meg nekik, hogy a márkájának része lenni értékes.

2. Jutalom és öröm

Ma sok különböző márka jutalmazási programokat használ, hogy ösztönözze ügyfelei folyamatos üzleti tevékenységét. Azonban jobb módja annak, hogy valódi hatást gyakoroljon ügyfeleire, ha létrehoz egy programot a véletlenszerű jóindulatú cselekedetekre. 

Más szavakkal: váratlan ajándékokat és jutalmakat adjon ügyfeleinek.

Ahelyett, hogy teljesen véletlenszerűen juttatná el jutalmait, próbálja meg azonosítani a leglelkesebb és legaktívabb ügyfeleket, és küldjön nekik valamit, ami megjutalmazza őket azért, mert ilyen lelkes ügyfelek voltak. 

Ez segít abban, hogy azonosítsa és gazdagítsa márkája híveit.

3. Ne légy „túl” digitális

A ma elérhető technológia azt jelenti, hogy kommunikációs stratégiáit teljesen digitálisan tarthatja, mint valaha. 

E-mail kampányok és közösségi média segítségével csatlakozhat a hallgatóság elkötelezettségéhez. Az egyetlen probléma az, hogy hiányzik a személyes interakció vegyi anyagai.

Amikor valakivel négyszemközt kapcsolatba lépünk, agyunk felszabadítja az oxitocint, amely vegyi anyag segít az érzelmek és az emlékezet létrehozásában. 

A személyes interakciók telefonhívások, közvetlen levelek és akár események révén segíthetnek abban, hogy erősebb kapcsolatokat építsen ki azokkal az ügyfelekkel, akiknek segítséget szeretne nyújtani a márkaépítésben.

4. Ne felejtse el személyre szabni

Végül, amikor a márkaépítésről van szó, a személyre szabás soha nem volt ilyen fontos. 

Mindenki szereti úgy érezni magát, mintha valami különleges lenne, és a márkaélmény egyéni ügyfelekre és ötletekre szabása segíthet a márkakapcsolatok elmélyítésében.

Ha a márkaépítés kezdetétől kezdve személyre szabja mindazt, amit tesz, akkor sokkal könnyebb lesz közönségét szegmentálni és vonzóbb marketing- és kommunikációs megoldásokat kínálni, miközben cége folyamatosan fejlődik.

Márkaépítési stratégiák: A legújabb média használata

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a márkaépítés mindig fontos szempont volt minden vállalat számára. Ez azonban soha nem volt olyan lényeges, mint manapság. 

Az internet növekedésének köszönhetően új és meglévő ügyfeleit folyamatosan elárasztják az új vásárlási lehetőségek és vállalatok tucatjai, vagy akár százai, amelyekkel kölcsönhatásba léphetnek.

A legfrissebb médiák elérésével, a közösségi platformoktól kezdve a webhelyekig, a videomarketingig és egyebekig, javíthatja a márkaépítés élményét, és kifejleszthet valami igazán innovatív és tartós terméket. Íme néhány legjobb márkaépítési stratégia az induláshoz:

Márkaépítés: Blogoljon és használjon tartalmat (sokat)

Márkaépítés: Blogoljon és használjon tartalmat (sokat)

Noha elkezdheti a márkaépítést a webhelyén, és remélheti, hogy az ügyfelek felismerik, hogy mit képviselnek, amikor elolvassák a termékleírásokat és a „róluk szóló” oldalakat, sokkal könnyebb hatást gyakorolni egyedi, értékes tartalom létrehozásakor.

Minél több tartalmat állít elő a márka nevében, a blogoktól kezdve a podcastokig , és így tovább, annál nagyobb népszerűségre tesz szert a vállalat számára. 

Az ügyfelek nem csak értékelni fogják a márkáját, hanem online SEO-val kezdik fejleszteni a nagyobb SEO rangsorolást és a közösségi média követését.

Az évek során a blogolás önmagában olyan marketing megoldássá fejlődött, amely 136% -kal több leadet, 464% -kal több indexelt oldalt és 59% -kal több látogatót jelent.

Márkaépítés: Legyen ott, ahol a közönsége van

Ha már a közösségi médiáról beszélünk, ez az egyik leginkább kihasználható márkaépítési stratégia, amely jelenleg elérhető. 

Minden formájú és méretű vállalat felismeri a Twitter, a LinkedIn, a Facebook és a YouTube, stb előnyeit.

A közösségi média lehetővé teszi, hogy olyan kapcsolatokra építsen, amelyeket minden közönségtag a kedvenc márkájával szeretne létrehozni. 

Mivel ezek a platformok eredendően személyesek és érzelmek, lehetővé teszik, hogy rendszeres üzenetek, frissítések és még kiváló ügyfélszolgálat révén valami különlegeset fejlesszen ki a hallgatósággal.

Míg a hálózatépítés egyéb formái továbbra is fontosak lehetnek, a közösségi média stratégiája minden modern vállalat számára elengedhetetlen eleme lehet a márkaépítésnek.

Márkaépítés: Figyelje a beszélgetést

Amikor márkát épít, fontos megbizonyosodnia arról, hogy nem csak vakon tolja el egy bizonyos perspektívát anélkül, hogy figyelembe venné a közönség véleményét. 

Bármit is keresnek az emberek, amikor az Ön cégét keresi a Google-on vagy a közösségi médiában, jelzi, hogy mit gondolnak róla, valamint az esetleges problémáikat.

Elengedhetetlen annak figyelemmel kísérése, hogy az emberek mit keresnek, és hol található az Ön webhelye a különböző kereséseknél az eredményoldalakon. 

Rengeteg olyan eszköz és szoftver áll rendelkezésre, amelyek segíthetnek ebben. 

Még akkor is, ha kiderül, hogy márkája megítélése nagyrészt negatív, aktív megközelítése segít abban, hogy orvosolja a problémát, még mielőtt túl messzire megy.

Márkaépítés: Együttműködés rangos partnerekkel

A különféle mérvadó szervezetekkel és befolyásolókkal való partnerség megkezdése nagyszerű stratégia egy márka felépítéséhez, amely visszhangzik a közönségével. 

Akár a semmiből kezdi a márkáját, akár javítja a márkaépítéssel kapcsolatos erőfeszítéseit, a megfelelő partnerségek új ügyfelek és jobb hírnév felé nyithatnak.

Bár csábító minden más szervezetre versenyként gondolni a mai piacon, érdemes megjegyezni, hogy más emberek befolyásának visszaszorítása nagyszerű módja annak, hogy a márkaépítési erőfeszítéseinek a szükséges lendületet adja. 

Gondoljon arra, hogyan használhatja fel a partnerségeket a vállalat növekedéséhez és fejlődéséhez, és a márka hírnevének még nagyobbá tételéhez.

Márkaépítés: Valódi omni-channel élményt kínál

Végül ne feledje, hogy bármit is tesz, márkaépítési törekvéseit zökkenőmentesen kell integrálni az egyik csatornáról a másikra. 

Az ügyfelek ugyanarra az élményre számíthatnak, függetlenül attól, hogy boltban, a közösségi médián keresztül, podcaston keresztül vagy online blogján kommunikálnak-e Önnel.

A mai ügyfelek arra számítanak, hogy bárhol is történjenek interakcióik, ugyanolyan személyre szabást, személyiséget, ügyfélszolgálatot és előnyöket élvezhetnek. 

Szánjon rá időt, hogy megbizonyosodjon arról, hogy kommunikációja teljes mértékben integrálva van-e az összes csatornán.

Márkaépítés: Ha kétségei vannak – béreljen fel

A márka építése nehéz.

Még nehezebb felépíteni egy olyan márkát, amely valóban működik a vállalkozása számára.

Az évek során a márkája változásokon megy keresztül, növekszik ereje vagy visszahúzódik az idővel. 

A márkajelzési ciklusban az új változások, körülmények és események számos lehetőséget és kihívást jelenthetnek, amelyek lehetővé teszik Önnek a megújulást, a fejlődést és a növekedést.

A vállalatok számára fontos megjegyezni, hogy a márkaépítés nem egyszeri dolog. 

Meg kell határoznia a márkáját, meg kell különböztetnie azt, be kell mutatnia a világ elé, sőt újra és újra át kell tekintenie, hogy mit képvisel.

Egy olyan világban, ahol márkája az egyetlen dolog, amely valóban megkülönböztetheti Önt a versenytársaitól, ha nem biztos abban, hogy egyedül képes létrehozni valami igazán szilárd dolgot, akkor lehet, hogy alkalmaznia kell valakit, aki képes rá.

A márkajelzés állandó erőfeszítés, amelyet minden mozdulatod megerősít. 

Előfordulhat, hogy pusztán annak biztosítása, hogy a megfelelő lábon kezdje el a professzionális márkaépítést, egy marketing szakember megmentheti Önt az évek óta tartó zavartságtól, szívfájdalomtól és elmaradt profittól.

A nap végén Önön múlik, hogy valójában mennyit jelent számára az emlékezetes, az egyedi és a relatíve.

Amennyiben segíthetek szépségszalon márkájának felépítésében, kérem vegye fel velem a kapcsolatot.