Tervezi, hogy nyereséges vállalkozássá alakítja szépségszalonját?
Mindenképpen szüksége van egy szépségszalon marketingtervre.
Kompetensen megtervezett, kis induló beruházáson alapul, de rövid időn belül jó eredményt mutat szépségszalonja forgalmában.
A helyes megközelítéssel biztos lehet szépségszalonjának sikerben.
A statisztikák azt mutatják, hogy a marketing hatékonyabb, mint a klasszikus reklámkampány.
Miről szól?
A sztereotípiák azt mondják, hogy a marketing ugyanaz, mint a reklám, és ez ugyanaz, mint a promóció.
Ez a vélemény téves. A reklám olyan eszköz, amely a marketing intézkedések kombinációjában használható, de nem önellátó.
A promóció pedig minden olyan erőfeszítés közössége, amely egy vállalat népszerűsítését célozza.
Terminológia
A reklámozás olyan módszer, amellyel adatokat lehet bemutatni egy potenciális vásárlónak anélkül, hogy bizonyos személyekkel társulna.
A televíziót, a rádiókommunikációt és a vizuális médiát használják az információk fogadásának eszközeként.
Az irányított marketing az az eszköz, amellyel a közvetlen értékesítési szektor növekszik.
Egy szépségszalon keretében e terület feladatai a következők: rendszergazdák; szakemberek.
Nem ritka, hogy egy vállalat direkt marketing útján dolgozik, és más módszereket az ügyfelek vonzására gyakorlatilag nem használnak.
A verbális marketing az információ szavakkal történő továbbítása a potenciális ügyfélnek.
Különféle formákhoz folyamodnak, ugyanazt az üzenetet titkosítják bennük. A szóbeszédet tartják a leghatékonyabbnak.
Ennek a technikának a megvalósításának összetettsége azonban befolyásolja annak gyakorlati alkalmazhatóságát.
Mit kell tenni?
A kifejezések jók és érdekesek, de a vállalkozónak nem ezekre van szüksége, hanem a szépségszalon marketingjének felépítésének pontos megértésére (a példa a legjobb demonstrációs lehetőség).
Tehát milyen feladatokat kell végrehajtani valójában?
A marketing mindig a közönségkutatással kezdődik.
Ebben az esetben a következő ügyfélparamétereket elemzik: bevételi szint; szakmai hovatartozás; kulcsszükségletek.
Ne feledkezzünk meg a világhálóról

Az utóbbi években az Internet egyre inkább átveszi az életünket. Befolyása a jövőben csak nőni fog.
Ez azt jelenti, hogy egy szépségszalon marketing készletének tartalmaznia kell saját webhelyének fejlesztését.
Enélkül a modern vállalatnak nincs jövője, különösen, ha a cég csak most nyit.
A legjobb módszer az, ha a szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetéseket egy jól ismert platformon vagy egy közösségi hálózaton, egy tematikus forráson-egy szépségről és divatról szóló virtuális magazinban helyez el.
Ne feledje, hogy a weboldal készítése nem könnyű feladat.
De ezzel nincs vége. Rendszeresen beruháznia kell egy virtuális projekt fejlesztésébe. A legjobb megoldás egy vagy két promóciós szakember felvétele.
A szépségszalon marketingjének jellemzői a világhálóval kapcsolatban:
különleges promóciók bevezetése;
a projekt rendszeres frissítése; a cég részletes leírása.
A legjobb megoldás a létesítmény virtuális túrája, amely lehetővé teszi a potenciális ügyfelek számára, hogy megismerjék a szalont anélkül, hogy elhagynák otthonukat.
Ha tetszik neki, amit látott, már van is egy ügyfele.
Mit kell keresni
Amikor szépségápolási vállalkozásának népszerűsítésére szolgáló webhelyet hoz létre, feltétlenül tegye közzé a szolgáltatások részletes leírását, különben az ügyfél távozni fog, anélkül, hogy belemélyedne az ajánlat
előnyeibe.
Gyakran Ismételt Kérdések: vannak ingyenes konzultációk; mire figyelemre méltóak a szalonmesterek; lehetséges -e frizurát rendelni, amit egy hírességnél látott egy fotón; árak; mik a fogyóeszközök; a cím és az odajutás módja; nyitvatartás, a regisztráció módja; milyen végzettsége van egy kozmetikusnak.
A szépségszalon helyes marketingje egy webhely összefüggésében lehetővé teszi egy olyan oldal létrehozását, ahol az ügyfél mindent megtalál.
Ne feledje: a fontos információk megjelenítése az oldalon drámaian megnöveli annak esélyét, hogy egy személy oda megy, ahol minden adatot megtalál.
Ne próbáljon „titokfátylat” vagy „rejtélyt” létrehozni, ebben az üzletben ez a megközelítés elfogadhatatlan.
Hogyan sikerül?
Nem lenne szüksége szépségszalon menedzsmentre és marketingre, könyvre, videó tanfolyamra vagy előadásra, ha szalonját hírességek látogatnák, ugye?
És ha egy népszerű embernek tetszik az Ön által létrehozott kép, akkor az ügyfeleknek bejelentkezéseinek egyáltalán nem lesz vége.
Persze sajnos a legtöbb esetben ez csak álmokban történik, de a valóságban az üzlet kemény munka.
Mi van, ha híres emberek csak úgy nem sétálgatnak el melletted?
Először is figyelni kell a releváns programokra.
A fotósokkal való együttműködés a legjövedelmezőbbé válik egy szépségszalon számára.
Vedd bele a szépségszalonnal marketingjébe, és egy ilyen terv biztosan jelentős nyereséget hoz.
Az intézménynek és a fotósnak is szüksége van véleményekre, ügyfelekre és fényképekre.
Egymás ajánlásával ez az együttműködés kétszer annyi ügyfelet szerezhet.
Szépség: alkotás és megörökítés
A Beauty Salon Marketing egy olyan speciális terület amely már sok évvel ezelőtt felkeltette a nyilvánosság és marketing szakemberek figyelmét.
Itt vetődtek fel először az ilyen jellegű intézmények és a fotósok közötti együttműködés kérdései.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a portréfotózáshoz sminkesekre, fodrászokra van szükség, különben a jó minőségű fotózás nem fog működni.
Meglepő módon igaz: néhány évvel ezelőtt a vállalkozók nem sok hasznot láttak egy ilyen együttműködésből.
A gyakorlat azt mutatja, hogy ha egy sikeres fotós talál egy szépségszalont, amelynek mesterei teljes mértékben megfelelnek a követelményeknek, jó pénzt fizet, mivel gazdag ügyfeleket szolgál ki.
Az előny kétoldalú, de ez előny.
Ugyanakkor az együttműködés általában egy ingyenes próba közös projekttel kezdődik. Csak egy nap, amely kellemes benyomásokat hagy minden résztvevő számára, és a jó fotók emlékül, döntő lehet az Ön karrierjében.
Nem tud mozdulatlanul állni
Természetesen a szépségszalon marketingben vannak gyengeségek is a fent leírt stratégiában.
Például nem tény, hogy egy jó és sikeres fotós szeretne önnel dolgozni. Ha a szalon csak most nyílik, és a szakember már ismert, akkor valószínű, hogy kapcsolata alakult ki a versenytársakkal.
Mit kell tennie egy kezdő vállalkozónak, és hogyan kell előmozdítani letelepedését?
A szépségszalon -marketing, a könyvek, videoképzések, tréningek, amelyek az utóbbi időben olyan népszerűek, az alábbi stratégiát javasolják: szerezze be saját fényképezőgépét, és mindig készítsen képeket ügyfeleiről (a mai csúcs telefonok is tökéletesen megfelelnek egy tökéletes kép készítésére a közösségi médiában való bemutatására).
Nos, ne felejtsen el képeket („előtte” és „utána”) közzétenni a közösségi hálózatokon, hogy az ügyfelek megtalálják magukat.
A kiszolgált emberek, különösen a nők, általában jó hangulatban vannak, ami azt jelenti, hogy „újra küldik” és ajánlják Önt barátainak.
Futtasson versenyeket, hívja meg ügyfeleit, hogy jó fotókat küldjenek és jutalmazza őket a legszebb képekért.
Kedvezményeket, további kezeléseket vagy VIP szolgáltatásokat kínálhat cserébe.
Ez egy egyszerű szépségszalon marketing, amely hatékonynak bizonyult.
Tevékenység minden területen
A szépségszalonban való marketing problémái manapság nemcsak a piacon tapasztalható nagy versenyt jelentik, hanem azt is, hogy egy vállalkozónak szemmel kell tartania a társadalmi életet és a virtuális valóságot.
Sikeres akarsz lenni?
Szükség van nemcsak arra, hogy szolgáltatást tudjunk nyújtani, hanem mesélni is kell róla.
Hogyan kell csinálni?
Használd a közösségi médiát és írj blogot.

Meséljen az új termékekről, a szalon berendezésekről, az elsajátított technológiákról, valamint az alkalmazottak által kapott díjakról és oklevelekről.
Még ha ezek nagyon csekély sikerek is, mutassa be őket olyan pompásan, hogy felkeltse az ügyfél érdeklődését.
Ha egy nő büszke lehet arra a tényre, hogy felkeresi a szalonját, és ha el tudja magyarázni barátjának, miért jobb, akkor a blogja jól működött, és a szépségszalon marketingje hatékony volt.
Különböző erőforrásokat használunk
A szépségszalon marketingjének kidolgozásakor ne felejtse el az ügyfelek vonzására szolgáló különféle eszközöket, beleértve a nem szabványos eszközöket is.
Különösen az elmúlt években bizonyult hatékonynak az e-mailben és a Messengeren történő levelezés.
Ne foglalkozzon „hidegekkel”(érdektelenekkel), próbálja meg összegyűjteni azoknak az embereknek az elérhetőségét, akik érdeklődnek a szolgáltatásai iránt, és küldje el nekik a legjobb ajánlatokat.
Általában azok az ügyfelek, akik elhagyták elérhetőségeiket, hálásak a nyereséges akciók időben történő értesítéséért, és szívesen felkeresik szalonját.
A helyzet irányítása érdekében próbáljon pontos statisztikákat vezetni, és kérdezzen minden látogatót, hogy honnan értesült a szalonról vagy a folyamatban lévő promócióról, és mi az ami motiválta, hogy eljöjjön.
Ne legyen lusta!
A gyakorlat azt mutatja, hogy egy szépségszalon marketingje sokféle módszerrel sikeres lehet, több száz és ezer eszközt találtak már ki az ügyfelek vonzására.
Akkor miért maradnak veszteséges cégek a mai napig?
Ez nagyrészt a vállalkozói tevékenység hiányának köszönhető. Ne várja el, hogy a munkáját majd valaki elvégzi ön helyett.
A legtöbb esetben egy sikertelen vállalkozás, amely egy kezdeményezőbb ember kezébe kerül, azonnal sok bevételt hoz. Válságban fontos, hogy stratégiát tudjunk felépíteni, és ne csak „várjuk az időjárást a tenger mellett”.
Ezt tartsa szem előtt a marketingterv kidolgozása során.
Az elhanyagolás elfogadhatatlan
Ha új szalont nyit, ne feledje, hogy nem szabad megfeledkeznie a minőségi marketingről, különben nagy a valószínűsége annak, hogy ügyfelek nélkül marad.
Ugyanakkor próbálja elkerülni, hogy pénzt fektessen be vállalkozása ígéretes és elavult módszereibe.
Próbáljon nem arra összpontosítani, amit szeretne (természetesen a nyereségre), hanem az ügyfél vágyára, mert az ő elégedettsége vezet pénzhez.
Amikor egy szolgáltatást értékesít a szépség világában, minden látogatónak meg kell értenie, hogy mit vásárol, és miért van rá szüksége, mi az előnye.
Csak bevált és hatékony PR technológiákat használjon.
Ha lehetséges, próbáljanak meg együttműködést kialakítani egy jótékonysági alapítvánnyal, ez segít pozitív képet alkotni a vállalatról a társadalom szemében.
A legjobb megoldás az, ha leveleket és bizonyítványokat szerez, amelyek megerősítik a jótékonysági szervezetekkel való együttműködését.
Ha önről írnak a médiában, az siker.
Mit kell keresni
A szépségszalon kezdetben egy kisvállalkozás, amely sikeres a visszajelzések révén.
Gyorsan megérti, mire van szüksége az ügyfélnek, és megadja neki ezt a szolgáltatást, a hálás látogató pénzt hagy Önnek, és mindenki boldogan távozik.
Mit jelent?
Rendszeresen tartania kell a kapcsolatot a fogyasztóval.
Osszon meg vele minden jót, ami a szalonban történik. Nem véletlenül jelenti a szépségszalon -marketing mindig a blogolást, cikkek publikálását. Mondja el benne, hogy mi a jó szalonjában.
Az emberek szeretik a pozitív dolgokat. Amint létrejön a létesítmény jó hangulatú egyértelmű társulása, az ügyfél egyre gyakrabban szeretne idejönni.
Egyébként ajándékként jó módszer a pozitív hangulat megteremtésére az ügyfélben.
És mit szeretnek a modern emberek leginkább az ajándékokból? Pénzt, persze.
Osszon ki szórólapokat, amelyekkel kedvezményt kaphat szolgáltatások széles választékának megrendelésekor, osszon ki törzsvásárlói kártyákat, és ajánlja fel, hogy ha újra visszatér, kap egy nyugtát az előző látogatásról, amelyhez kedvezményt ígér.
Elképesztő, mennyire hatékony ez az egyszerű marketing eszköz.
A rendszer egyszerűsítése érdekében megadhatja a hagyományos elszámolási egységeket, amelyek a szalonban működnek. Nevezze őket „gyémántnak”, „kristálynak”, „varázsérmének”.
Sokkal jobban működnek, mint a feltételezett kedvezményszázalékok, bár valójában nem különböznek tőlük.
Hatékony marketing eszközök
Az elnevezés a marketingben ismert, egyik leghíresebb és leghatékonyabb módszer. A szépségszalonoknál ez ugyanúgy működik, mint más létesítményeknél.
Miről szól? „A szépség világa” – hány ilyen cég létezik már?
Próbálja elkerülni a kliséket, az ismerős szlogeneket, törekedjen az eredetiségre. Keressen egy nevet, amelyhez hangzatos szlogent állíthat elő, amely felkelti a kíváncsiságot.
Ne szégyellje magát promóciós és márkás termékek tervezésekor.
A szépségszalon nem nélkülözhetetlen áru, és nem egyszerű szolgáltatás, amely nélkül nem lehet élni.
Ide jönnek azok az emberek, akiknek van szabad pénzük, valamint azok, akik közelebb szeretnének jutni a szépség, a stílus és a luxus világához.
Ez azt jelenti, hogy a hirdetésnek éppen egy ilyen univerzumra kell hivatkoznia – ahol minden ragyog, minden tökéletes, minden jó.
Mutassa be magát vezetőként, egyedülálló társaságként, de mindenképpen győződjön meg a szlogenek meggyőző tényekkel való bizonyításáról.
És minden esetben említse meg a hiányosságokat.
Legyen pártban. Próbáljon kommunikálni híres vállalkozókkal, népszerű emberekkel. Jelenjen meg fotókon, tartsa a kapcsolatot virtuálisan és a valóságban, legyen társadalmilag aktív.
Ne csak a szalonját, hanem önmagát is népszerűsítse (brand-et kell építeni).
Amint az üzlet elkezdődik a vevő szemében egy adott személyhez, karaktert szerez, vonzza ezt. Ahogy egyre népszerűbb, gyorsan észre fogja venni, hogy az emberek vonzódnak személyéhez, és a szalonhoz.
Összegezve
Rövid szépségszalon marketing terv: közönség elemzése; az eredeti kép kidolgozása; hirdetési eszközök kiválasztása; átfogó kampány indítása fotósokkal együttműködve; arculatteremtés karitatív alapítványokkal együttműködve.