Ismerős Önnek az az érzés, hogy szinte vagyonokat költött arra, hogy szépségszalonját reklámozza, de nem járt sikerrel?
A vendégek nem akarnak gyűlni, nem járnak vissza?
A jó szakemberek és a minőségi szolgáltatások ellenére ez előfordulhat, ha rossz szépségszalon marketing eszközöket alkalmaz.
Itt az ideje, hogy ez megváltozzon.
Bemutatjuk a leggyakrabban felmerülő problémákat, melyek megváltoztatásával szépségszalonja végre sikeres lehet.
Egy szépségszalon nyitása rengeteg szervezést igényel, mely szintén a marketing része.
Nagyon sok mindent meg kell tervezni, ilyen például a nyitvatartási idő.
Ha ez előnytelen, ez lehet az egyik fő probléma.
Ha szalonja például hétvégén zárva tart, az Önnek lehet, hogy kényelmes, de az emberek nagy része akkor ér rá, vagy hétköznap késő délután.
Ha a potenciális vendégek éppen nem érnek rá, tanulnak, vagy dolgoznak a nyitvatartási időben, nyilván nem fognak elmenni szalonjába, így sok vendéget veszíthet, ha a nyitvatartási idő nem igazodik az ügyfelek igényeihez.
A szépségszalon nem megfelelő kinézete is lehet a probléma gyökere.
Az üzlet környezetének és belsőjének megtervezése is a szépségszalon marketinghez tartozik, annak függvényében, hogy kik a vendégek, milyen életkorúak, neműek, milyen igényeik vannak.
Ha az ügyfelek nem érzik jól magukat az üzletben, nem nyeri el tetszésüket, akkor nem sok rá az esély, hogy visszajáró vendégek lesznek, akkor sem, ha a szolgáltatásokkal elégedettek.
Ennek érdekében olyan üzletteret kell kialakítani, ami illik a vendégekhez, például legyen a szalon fiatalos és modern, ha a célcsoport a fiatalabb korosztály.
A marketing legismertebb összetevője, mely a szépségszalon marketing világában is rendkívül fontos, az a reklám és a meggyőzés. Tudnia kell, hogyan reklámozzon jól.
Például, ha szalonja weboldala elavult, rosszul szerkesztett, mai igényeknek nem megfelelő, akkor valószínűleg a vendég sem akar majd bejelentkezni a szolgáltatásokra egy régimódi, esetleg nem is frissített honlap láttán.
Ez ugyanis azt a benyomást keltheti, hogy maga a szalon sem modern, vagy, hogy az ott dolgozók nem naprakészek, nem igényesek munkájukra, nem ismerik a legújabb trendeket.
Óriási szerepe van az online marketingnek a szépségiparban, hiszen egy weboldalon lehet a legkönnyebben és leggyorsabban tájékozódni.
Éppen ezért legyen weboldala modern, esztétikus, naprakész.
Egy másik gyakori gond szintén a nem megfelelő reklámozásban keresendő.
Többen elvéthetik azt a hibát, hogy egy mottóban, vagy egy adott reklámszövegben egy a szalonjáról szóló hirdetésben úgy szeretné vonzani az új vendégeket, hogy nem nevezi meg a célcsoportot.
Nem jó ötlet úgy hirdetni, egy szolgáltatásról, vagy termékről, hogy mindenkinek szól, hiszen így a potenciális fogyasztó egyáltalán nem fogja úgy érezni, miért szól neki.
Ezen kívül arra is figyelmet kell fordítania, hogy a reklámok ne legyen egysíkúak.
Nem lehet mindig ugyanazzal reklámozni egy üzletet, hiszen a vendégek újdonságokra, fejlődésekre vágynak, amellett, hogy mindig ugyanolyan kifogástalan minőségben szeretnének részesülni.
Felejtse el a sablonokat, és időről időre tudjon megújulni!
Ehhez ismernie kell a trendeket, a vendégek aktuális igényeit, melyek időnként változni fognak.
Eme gyakori marketing hibák sokszor megmutatkoznak a szépségipar minden területén.
Ha Ön már tudja, hogy mik a leggyakoribb buktatók a szépségszalon marketinget illetően, el tudja őket kerülni.
És a jó módszerek alkalmazásával sokkal könnyebben tudja vonzani és megtartani vendégeit!
És ki ne akarna sok vendéget?
Ismerje fel szépségszalonja marketing problémait, és javítson rajtuk!