A marketing feladata többek között az adott termék és szolgáltatás árának a megszabása is.
Ez a szépségszalon marketingben is nagyon fontos szerepet játszik.
Tudni kell, milyen árral indítsunk, ha egy újonnan nyílt szépségszalonról van szó, tudatosan kell alkalmazni a kedvezményeket és az áremelést is.
Nem elég, ha csak kitaláljuk valamiről, hogy mennyit kell érte fizetnie a vendégnek.
Sok szempontot meg kell vizsgálni, hogy eldöntsük, mi lesz a megfelelő ár úgy, hogy nekünk is megérje, és a vendég is kifizesse.
A szolgáltatás árának meghatározásában (legyen ez fodrászat, kozmetikus, manikűrös, pedikűrös, bármilyen szépségipari szolgáltatás) figyelembe kell venni a fogyasztók és a saját érdekeinket is.
Nyilvánvalóan nyereségesnek kell lennie, ezért éri meg a vállalkozás, ebben segít a szépségszalon marketing.
Közrejátszik, hogy szalonunk most nyílt-e meg, vagy, hogy már hosszú évek óta tevékenykedünk a pályán.
Egy kialakult vendégkörrel rendelkező üzletnek magasabb árai lehetnek, mint egy nem rég nyílt, még ismeretlen szépségszalonnak.
Az árakat befolyásolja az is, hogy hol helyezkedik el a szalon.
Nem mindegy, hogy egy kis faluban vidéken, vagy a főváros valamelyik gazdag negyedében van. Az árakat ennek függvényében is kell alakítani.
Ezen kívül nem szabad figyelmen kívül hagyni a konkurencia árait sem, mindig tájékozódni kell.
Ha a szalonban elérhetők plusz szolgáltatások is melyek a vendégek kényelmét szolgálják, például, légkondicionáló, WiFi, mosdó, vízautomata, külön váró terem, akkor számolni kell azzal, hogy a szolgáltatás áraknak is magasabbnak kell lenniük, hiszen a bevételből ezeket is finanszírozni kell.
Az is fontos, hogy a vendégek milyen korúak, milyen rétegből származnak.
Ez is lényegi összetevő az árak meghatározásánál, hiszen egy fiatal személy, aki még nem, vagy most kezdett el dolgozni, valószínűleg nem fogja tudni kifizetni a túl drága szolgáltatásokat, és más helyet fog keresni, ahol olcsóbban hozzájuthat.
Új termék vagy szolgáltatás megjelenésénél érdemes alkalmazni a bevezető árat.
Ez az ár alacsonyabb, mint amennyit valójában ér, de ezzel a módszerrel sokkal könnyebben rávehetők a vendégek, hogy próbálják ki, és ha tetszik nekik, később is visszamennek, és akkor már a magasabb árat is hajlandóak lesznek érte megfizetni.
A vendégek mindig örülnek a kedvezményeknek, az akcióknak, de ezt is okosan kell használni a szépségszalon marketingben.
Ha valami feltűnően olcsó, túlzottan levitte az árát, az azt a benyomást keltheti, hogy az adott termék vagy szolgáltatás nem jó minőségű, nem volt kelendő, ezért szeretné mindenképpen eladni.
A kedvezményeket megfontoltan kell alkalmazni, meg kell indokolni, hogy miért van leárazva valami. Kedvezmény adás céljából a kuponok jó választások lehetnek, hiszen ettől még maga a termék vagy szolgáltatás nem olcsóbb, de a kupon felhasználásával azzá válik.
Ezzel a módszerrel megtarthatja visszajáró vendégeit is, ha időnként kedvezményeket kapnak hűségükért.
Néha szükséges az áremelés a szépségszalonban, a beszerzési árak megnövekedése, az infláció, és más tényezők miatt is. Lehet, hogy a régi áron már nem éri meg, ezért muszáj lesz felemelnie az árat.
Fontos, hogy az emelkedés ne legyen hirtelen drasztikus, hiszen ezzel akár vendégeket is veszíthet.
A szépségiparban nagy a konkurencia, sok szakember van a piacon.
Ezért is létfontosságú, hogy jól tudjuk meghatározni árainkat, jól alkalmazzuk az árengedmény stratégiákat és az áremelkedést is.
A szépségipar marketingben ez elengedhetetlen, a szakértelem és a minőség mellett a megfelelő árakkal lehet a legjobban vonzani a vendégeket úgy, hogy vissza is térjenek.