A marketingnek a szépségiparban is óriási szerepe van, épp úgy, mint bármilyen szolgáltatás, üzlet vagy termék esetében.

Az ügyfeleknek tudnia kell a létezéséről, meg kell őket győzni, miért válasszanak egy terméket vagy szalont.

A szépségszalon marketing esetében egy adott szolgáltatást kell eladni a meglévő és a leendő vendégeknek.

Van néhány dolog, amit mindenképpen érdemes betartani, ha Ön is azt szeretné, hogy kozmetikája vonzó és népszerű legyen a szépülni vágyók körében.

1. Érezze úgy a vendég, hogy a szolgáltatás neki szól

Az első és talán legfontosabb dolog, hogy ne hirdesse úgy szalonját, hogy mindenkinek szól, ide bárki jöhet.

Először jó ötletnek tűnhet, hiszen ezzel nyilván azt akarja kifejezni, hogy széles rétegnek szólnak a szolgáltatások, de nem ez a megfelelő módszer.

Ez azért lehet zsákutca, mivel így az emberek nem fogják tudni, miért is menjenek oda, miért lesz az számukra előnyös. Fontos leszűkíteni a kört demográfiai tényezők szerint, mint például életkor, nem, életstílus.

Jelen esetben, a kozmetikai szalonnál kiemelhet például egyes bőrproblémákat, vagy a ráncosodást üzlete mottójában. Így meg lesz szólítva a leendő vendég, és úgy fogja érezni, hogy ez neki szól személyesen, ki kell próbálnia.

Például: „Beesett, foltos, ráncos bőr? Önnek itt a helye!” Egy ilyen mondattal máris le lett szűkítve a réteg, akiknek valóban szól a szolgáltatás.

2. A megfelelő árak megszabása

A szépségszalon marketing egyik fő feladat az árak megszabása, de a marketing minden más területen is ugyanúgy foglalkozik ezzel.

Ezzel is tisztában kell lenni, az sem jó, ha egy szolgáltatás túl olcsó kozmetikai szalonjában, de az sem, ha túl drága. Nézzük, melyik miért hátrányos.

Tegyük fel, hogy megjelenik valami új, például egy forradalmian új akne kezelő módszer, amit Ön is szeretne nyújtani szolgáltatásként vendégeinek.

Egy új termék vagy kezelés megjelenésénél jobb, ha először alacsonyabb áron, bevezető áron kínáljuk az újdonságokat, mivel a vendégek nem ismerik, és egy olcsóbb árért cserébe szívesebben próbálják ki. Később lehet emelni ezt az összeget.

Mindenki szereti a kedvező árakat, de a túl kedvező ár sem mindig előnyös.

Egy feltűnően olcsó szolgáltatásról ugyanis az ügyfélnek az lesz a benyomása, hogy az nem hatásos, gyenge minőségű, esetleg az adott kozmetikai szalon nem nyújt megfelelő szolgáltatásokat.

Meg kell találni az arany középutat az árak beállításánál a szépségszalon marketingben is ugyanúgy, mint egy élelmiszerboltban.

Ehhez persze több tényezőt is figyelembe kell venni, mint például azt, hogy fedezni tudja a szolgáltatással járó költségeket, tudjon fejleszteni, és emellett nyereségesnek is kell lennie, valamint a konkurencia árait sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen, ha Ön jóval drágábban kínálja ugyanazt hasonló minőségben, akkor a vendégek nagy valószínűséggel a konkurenciához fognak menni.

3. Kellemes környezet kialakítása

Utolsó dologként, nagyon fontos az üzlet belső terének igényes kialakítása a célszemélyek életkora, neme, érdeklődése szerint.

Például, ha szalonjába főként fiatal vendégeket vár, akkor legyenek modern bútorok, modern dekorációk, WiFi, hogy a vendég az ottlét és a várakozás ideje alatt is jól érezze magát.

Ha egy számára kellemes környezetben szépülhet, sokkal szívesebben fog visszatérni máskor is.

Azt persze leszögezzük, hogy a szépségipar marketing nem ennyiből áll mindössze.

Sok összetevős, sok szempontot meg kell vizsgálni a siker érdekében, de ez a három tipp mindenképpen létfontosságú lehet, ha Ön is egy sikeres kozmetikai szalont szeretne üzemeltetni, visszajáró vendégekkel!