A tetoválás manapság egy igen népszerű szépségipari ágazat, egyre többen és többen varratnak testükre valamilyen mintát.
Ha tetoválásra adja az ember a fejét, jól át fogja gondolni kihez is menjen, hiszen egy egész életen át viselni fogja a mintát a bőrén, és egyértelműen minőségi munkát szeretne kapni, hogy a tetoválás valóban testének éke lehessen.
Éppen ezért van néhány fontos szépségszalon marketing lépés, amellyel a vendég könnyen rátalálhat tetováló szalonjára, és kiválaszthatja azt.
Ami ilyenkor főként érdekli a vendégeket, az természetesen a tetováló eddigi munkái, hiszen kíváncsiak, milyen stílusban tetovál, megfelelő-e számára ahhoz, amit ő elképzelt magának.
Ehhez manapság elengedhetetlen egy weboldal és a közösségi média felületek.
Hogy a leendő vendég ezt megkapja, a szalon weboldalára és közösségi média oldalára rendszeresen fel kell tölteni az eddigi munkákat, hogy minél többet láthasson belőlük az érdeklődő, lássa, hogy a tetováló szakember mi mindenre képes, milyen sokszínű.
Ha a vendég gyönyörű tetoválásokat lát egy tetoválótól, sokkal szívesebben fog bejelentkezni hozzá, mint egy olyanhoz, akinek munkáit nem látta, csak szövegeket olvasott róla.
Itt az igazi meggyőzés a képek által tud megtörténni.
Emellett az is pozitívum, ha az adott tetoválás minták, feliratok mellett megjelenik a tetováló neve is és képe is. Így látni fogja a leendő ügyfél, hogy mégis kihez is fog menni, kinek a munkáit látja.
Az online marketing fontos és hatásos eleme a szépségipar marketingnek is.
Be kell állítani a vendégek igényeit is. Főként a fiatalabb korosztály csináltat magának tetoválásokat, aki például 60 éves, és nincsen tetoválása, nem valószínű, hogy lesz már neki.
Természetesen egyéni esetek mindig vannak, mindenki különböző. A fiatalok szeretnék kifejezni önmagukat, egyéniségüket, és ehhez remek módszer egy tetoválás.
Ehhez az ő igényeikhez szabva kell hirdetni a szalont, a szolgáltatásokat.
A stúdiónak is fiatalosnak, modernnek kell lennie.
Egy színes, feltűnő szórólap is hatásos lehet, mely szintén a fiatalokat célozza meg.
Egy frappáns mottóval és vonzó képekkel fel fogja kelteni érdeklődésüket a szórólapon látható szalon.
Fontos, hogy ezen jelenjen meg a szalon címe, elérhetősége, a weboldala, a közösségi média felületei, így könnyen meg tudják találni az interneten is.
Ki kell emelni, miért is jók a tetoválások.
Lehet, hogy valaki vacillál, hogy csináltasson-e magának egyet, mert esetleg fél a fájdalomtól, vagy attól, hogy megunja.
Ezeket a kételyeket el kell oszlatni, és tudatosítani kell az vendégekben a pozitívumokat, bátorítani kell őket, hogy egy tetoválás csodás dísze lehet testüknek, és hogy nincs mitől tartaniuk a szalonjában.
Ha a tetováló mester mindent pontosan és kedvesen elmagyaráz a vendégnek, hogy mi hogyan fog zajlani, akkor már egy jó benyomást keltett, kellemes légkör alakult ki, kialakult a bizalom, és a vendég ajánlani fogja tetováltatni vágyó ismerőseinek is a szalont.
Hiába kiváló egy tetoválószalon a legjobb mesterekkel, ha a vendégek nem találnak rá, és nincsenek meggyőződve arról, hogy ez számukra a megfelelő döntés.
Persze a szaktudás elengedhetetlen, és e nélkül megvalósíthatatlan egy tetováló stúdió, de ha ez már megvan, a marketinget is alkalmazni kell, hiszen ez a szépségiparban is elengedhetetlen.
Ismerni kell a vendégek változó igényeit, nyitottnak kell lenni az újításokra és a fejlődésre.
Egy jó tetováló szalon csak akkor lehet kiváló, ha jól alkalmazza a szépségszalon marketing módszereit.